Аптечні мережі домінують на українському ринку, що призвело до зростання цін на медикаменти, повідомляють ЗМІ.

Незважаючи на швидке збільшення кількості аптек, фармацевтичний сектор України переживає серйозну кризу, що викликана монополістичними тенденціями. У цих умовах країна страждає від недостатнього державного контролю, за що в результаті платять українські громадяни. Цю ситуацію детально описує видання Телеграф.
Видання проаналізувало, що наразі понад 90% ринку контролюють всього два дистриб'ютори та 5 найбільших так званих "аптечних мереж", які диктують свої умови покупцям і державі. При цьому у самих аптек розв'язані руки для того, аби використовувати "маркетингові хитрощі". Результат такого стану речей - це високі націнки на ліки, обмеження асортименту ліків та тиск на їх виробників.
Журналісти зазначають, що майже 60% роздрібної торгівлі ліків нині контролюють: АНЦ, "Подорожник", "9-1-1", "Бажаємо здоров'я" і "Аптека Доброго Дня". Власниками АНЦ є бізнесмени із Запоріжжя Костянтин Пучин, Андрій Ахтирський та Артур Кадушкін. "Подорожник" належить львівському бізнесмену Олександру Федечку. Власники "9-1-1" - Ашот Данієлян та його син Сергій. "Бажаємо здоров'я" належить трьом київським бізнесменам Ігорю Пустовіту, Андрію Варченку та Олександру Кощею. Власник "Аптеки Доброго Дня" - киянин Ігор Червоненко, рідний брат політика Євгена Червоненка.
Видання підкреслює, що в Україні на сьогоднішній день відсутнє законодавче визначення терміна "аптечні мережі", а державні органи не проявляють активності у вирішенні цієї ринкової проблеми. Це є одним із чинників, що сприяє виникненню монополій. Тому першим важливим кроком у цьому напрямку повинно стати чітке законодавче визначення поняття "аптечна мережа". Це дозволить: ідентифікувати компанії, які підпадають під особливе регулювання; чітко розділити незалежні аптеки від аптечних мереж; обмежити вплив монополістів; забезпечити прозорість у діяльності та стимулювати конкуренцію на ринку.
Також, йдеться у матеріалі, проблемою є те, що наразі українське законодавче поле взагалі не обмежує власників аптек у маніпулятивних маркетингових прийомах. Відтак аптеки користуються маркетинговими договорами: отримують винагороди за просування певних препаратів.
Для України ефективним вирішенням проблеми могло б стати впровадження жорсткого державного контролю за прозорістю угод між виробниками, дистриб'юторами та аптечними закладами. В ідеальному варіанті слід ввести заборону на маркетингові контракти, що забезпечить захист прав споживачів та сприятиме кращій доступності лікарських засобів.
Видання інформує, що в парламенті обговорюється урядовий законопроєкт №11493, який може слугувати основою для зниження цін у аптеках та протидії монополіям. Документ вже пройшов перше читання, але наразі залишаються невідомими деталі його доопрацювання перед другим читанням. Проте існує ймовірність, що цей законопроєкт стане ефективним інструментом у боротьбі з монополістичними практиками.