Чим закінчиться боротьба Попова з Довгим за Київраду?

 

Позавчера, в 07:30
Галина Каплюк, Альона Блохтур, фото Станіслава Груздєва, «Главком»

Спочатку Київрада була вишикувана під Київську держадміністрацію, тільки-но останні спробували зрушити систему балансів, як у них виникли проблеми. Конфлікт, який проявися на останній сесії Київради, одні назвали початком піар-компанії Олександра Попова, інші – його боротьбою за вплив на столичний депутатський корпус. Очевидно одне, що зараз нікому не потрібна відставка Олеся Довгого, бо навіть регіонали за неї не голосували. Більше того, Попову вигідніше «відтінятися» на фоні тандему Черновецький-Довгий, якщо це, звичайно, допоможе йому дійти до мерства.

 

Про перипетії у столичній владі дискутували в прес-центрі «Главкому» директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства Віталій Кулик, директор GMT group Анатолій Луценко та керівник корпорації стратегічного консалтингу «Гардарика» Костянтин Матвієнко.

 

Костянтин Матвієнко: «Київська міська державна адміністрація втратила підтримку Київської міської ради»

 

Щодо боротьби Довгого з Поповим, то насправді такого процесу немає. Є спонтанний спалах. Нинішній київській виконавчій владі в особі пана Попова і інших громадян, які намагаються лякати собою КМДА, абсолютно не позаздриш. Київська міська державна адміністрація втратила підтримку Київської міської ради. Якщо на початку правління нинішнього Президента міськраду було чітко вишикувано під запропоновану Партією регіонів кандидатуру та структуру виконавчої влади, то на сьогодні правляча верхівка загалом втрачає контроль за країною та над самими собою. Є внутрішня конфліктність в Партії регіонів плюс відсутність підтримки Київради і відсутність підтримки киян. Вже рік, як Попов намагається представляти столицю не лише як керівник виконавчої влади, а всіляко намагається демонструвати себе уособленням Києва та киян на всіляких масових заходах. Але київська виконавча влада не знає, що робити з Києвом. З одного боку, місто концентрує комунальні проблеми, шаленими темпами демонструє зростання тарифів, цін, є лідером по зростанню вартості життя в Україні. З іншого боку, Київська міська рада, яка відчула певне послаблення уваги з боку правоохоронних органів та виконавчої влади вищого рівня, «піднімає хвоста» на виконавчу владу. Конфлікт, який ми вчора споглядали, і є відображенням всіх цих явищ. Те, що лише 28 депутатів підтримали ідею про відставку Довгого, говорить про відсутність кадрової стратегії щодо діяльності виконавчої влади. Те, що регіонали витягли при цьому свої картки для голосування свідчить про те, що Партія регіонів сама не готова підтримати пана Попова і не має стратегії щодо міста Києва.

 

В столиці стрімко наростають системні комунальні проблеми. Нас переконують, що виконавча влада в особі пана Попова нібито розробляє стратегію розвитку міста Києва. Раптом, ні сіло, ні впало, вони почали розробляти Генеральний план. Слід нагадати, що в Києві Генплан приймався в 1998 році, потім у 2002-му, ніхто не скасував цих документів, ніхто не зробив аудиту виконання-невиконання Генеральних планів, але розробляють ще один. Це ознака кричущої некомпетентності і неадекватності цих людей щодо міста, яким вони намагаються керувати.

 

 

 Ще однією системною помилкою в діяльності міста Києва було наступне: цілком правильно були скасовані районні ради як зайва ланка самоврядування, але при цьому залишилися районні державні адміністрації, незалежні від КМДА, їх голів призначає безпосередньо Президент. Отже, підтримки киян немає, підтримки Київради немає, підтримки виконавчої влади верхнього рівня немає і підтримки нижнього рівня виконавчої ланки також немає, плюс внутрішні суперечності. Уявіть собі, хто б в такій ситуації погодився бути на місці пана Попова? А Довгий себе почуває абсолютно чудово. Він має вертикально-інтегровану підтримку за всіма цими напрямками.

 

Як на мене, вчорашній виступ пана Попова не був підготовленим. Він не є відображенням якихось стратегічних планів щодо реструктуризації влади в місті Києві. Можу лише поспівчувати інтелектуально-культурній та ментальній неадекватності київської виконавчої влади щодо всіх тих середовищ, з якими вони намагаються взаємодіяти.

 

Віталій Кулик: «Намагання прибрати пана Довгого вказує на те, що в декого із оточення пана Попова є ідея переформатувати під себе більшість»

 

Я б назвав події в Київраді «головокружением от успехов». Не погоджуюся, що Київрада не надавала підтримку КМДА. Згадайте 108 голосів за бюджет. Пан Довгий забезпечував максимальну ефективність роботи Київради по взаємодії з КМДА, не дивлячись на те, що деякі заступники пана Попова є не великими фахівцями в тому, чим вони займаються, до деяких з них не можна навіть потрапити. Намагання прибрати пана Довгого вказує на те, що в декого із оточення пана Попова є ідея переформатувати під себе більшість та зробити уже і так ручну Київраду в максимально зручному для використання режимі. Виявилось, не зовсім так, оскільки Довгий забезпечує баланс інтересів у Київраді, і порушення цього балансу призведе до неврахування керівництвом КМДА інтересів різних груп. Прибирання пана Довгого може призвести до відставки Черновецького і виборів міського голови. До цього не готова ні Партія регіонів, ні пан Попов. Попов прийшов у Київ з рейтингом очікування 15%, а зараз має 9%. Довгий сам по собі має від 5 до 6 %. Фактично мова йде про спад підтримки Попова.

 

Погоджуюсь, що є системні проблеми в Києві, пов’язані з роботою міськдержадміністрації, бо не всі її ініціативи знаходять розуміння у киян. Більш того, Київ має виїмку з бюджету 8 млрд.грн. до держбюджету України. Це питання не вирішено. Зараз КМДА бере кредит в 300 млн. дол. і також виникає питання використання цих коштів.

 

Щодо діяльності КМДА, то взяти хоча б питання початку літнього сезону для кафе та ресторанів на березі Дніпра. Фактично, протягом року представники малого та середнього бізнесу не мали можливості достукатися ні до заступників голови міськдержадміністрації, ні до самого Попова. Тобто, відсутня будь-яка комунікація представників малого та середнього бізнесу з київським керівництвом. Щодо земельних аукціонів, то нещодавно такий провалився. На продаж було виставлено 6 га землі, прийшов один покупець, який нічого не купив.

 

Намагання переформатування більшості розглядається КМДА як один із симулякрів відволікання уваги від певної некомпетентності деяких заступників голови Київської держадміністрації. Але якщо ми подивимося на формат нинішньої Київради, то побачимо, що нова більшість нізвідки не з’явиться. Вона може існувати лише в такому форматі, який є зараз.

 

Максимально роздмухує цю ситуацію та піариться на ній пан Кличко, який висунув ідею відставки, а Довгий нею сам гарно скористався.

 

 

 Мова не йде про боротьбу пана Попова в цій конкретній ситуації з певною групою Черновецького, тому що такої групи вже не існує. Є політичний гравець Довгий, який намагається самозберегтися, маючи хороші відносини з Черновецьким, і є всі інші, які або виїхали, або знаходилися під слідством. Добивати цю групу з точки зору адміністративних та політичних важелів для Попова є недоцільно. Єдиний варіант – це укладення певного перемир’я, продовження існування більшості в цьому форматі, який зараз є, забезпечення голосів за ініціативи КМДА і вихід на якийсь перспективний діалог між керівництво Київради та Київської міської державної адміністрації.

 

Костянтин Матвієнко: Так, спочатку була Київрада вишикувана під адміністрацію, щойно вони спробували зрушити систему балансів, як у них виникли проблеми.

 

Анатолій Луценко: «Цю ситуацію можна розглядати як персональний старт виборчої кампанії Попова»

Суто з політтехнологічної точки зору, розуміючи що вибори до Київської міської ради коли-небудь та будуть, цю ситуацію можна розглядати як персональний старт виборчої кампанії Попова на мерство. Мені здається, що в даному випадку розклад абсолютно простий: завжди потрібен образ, від якого потрібно відтінюватися. Позиціонувати себе як протидія в іміджевому плані сіамським близнюкам Черновецькому-Довгому для Попова — прекрасний старт.

Питання друге: чи потрібна була для цієї гри відставка? Звичайно, ні. Якщо є певний довготривалий процес, то для цього потрібна гра, і відставка повинна бути фіналом. Герой повинен боротися з цим двоголовим змієм і в кінці, коли виборча кампанія буде на піку, він повинен перемогти. А зараз перемагати немає ніякого сенсу. Цим, до речі, можна пояснити те, що фракція Партії регіонів в Київраді не голосувала за це рішення.

В даному випадку, забезпечуючи умовні баланси, Олесь є розмінною монетою. Тому по одному каналу з Партії регіонів йому сказали: тебе знімати не будуть, не турбуйся. А з іншого боку, він побачив, що починається демарш, який для нього став зрозумілим тільки за кілька днів до самої події. Самозаспокоюватися тут йому не потрібно, тому що і сам Черновецький, і ці сіамські близнюки Черновецький-Довгий перестали бути суб’єктами політики в Києві. З учорашнього дня вони стали просто об’єктами політики, їх так само можна «по-мелкому разводить», використовувати в різних комбінаціях і т.д. В цій грі не передбачається, що вони одразу підуть в небуття. Навпаки – їх потрібно частіше показувати, воювати з ними, публічно вступати в конфронтацію для того, щоб завойовувати елементарне електоральне уподобання.

 

 Віталій каже, що в Київській міськраді є якась супер-противага, баланс. Секретар Довгий забезпечує баланс інтересів по розподілу майна. Зараз не будуть давати розподіляти це майно, то який далі баланс інтересів він може забезпечити? Якщо виступили з месиджами про «попередню команду», то зараз апріорі доведеться на рік забути про «земельні торти», тому що як тільки, не дай Бог, щось вилізе уже від цієї команди, то це може зламати гру. А в цій грі ставки дуже високі – це дуже значне посилення представництва Партії регіонів в Київміськраді і мер Попов. Баланс інтересів буде потрібно забезпечити після того, якщо цей сценарій реалізується, але вже в іншій конфігурації, де Олесь не буде обіймати якихось важливих посад і не буде мати впливів на групи, які сформуються в поствиборчій Київміськраді.

Віталій Кулик: Я не погоджуюся, що Довгий і Черновецький – сіамські близнюки. Виступ Довгого після виступу Попова і його репліки та зауваження показують, що він перетворюється на сильного гравця. Стосовно суб’єкту-об’єкту політики, то саме Довгий зараз є суб’єктом політики, бо він є н’юсмейкером і знаходиться у фокусі цієї інтриги.

Наскільки це вигідно Попову? З моєї точки зору, відставка була не підготовлена і його виступ не передбачав її ініціювання. Але до цього, звичайно, готувався депутатський корпус, велися переговори. Також у виступі Попова основним месиджем була необхідність формування нової більшості під повернення активів в міську власність. Вибачте, це що власники, які отримали ці активи, мають повернути їх безкоштовно, це що націоналізація? Це є порушенням балансу інтересів, проти якого збунтувалася Київська міська рада, і Довгий тут виступив каталізатором.

Столиці світять вибори? Чи можуть вони бути одночасно з парламентськими, чи вони відбудуться після «Євро-2012»?

Костянтин Матвієнко: Безумовно, після «Євро», безумовно, вони столиці світять. З міркувань подальшої концентрації влади, нищення самоврядування і парламентаризму в Україні відмовляться не лише від партійних виборів, а й від всенародних виборів київського міського голови. Логічними є вибори київського міського голови, коли він одночасно очолює виконавчу владу. Для церемоніальної фігури такий вид легітимності як обрання всім населенням міста Києва просто зайвий. Я припускаю можливість того, що відмовляться від виборів київського міського голови, тому що кияни багато разів поспіль демонструють електоральну некомпетентність (то Омельченка оберуть, то взагалі Черновецького). Врешті решт, довіра до них як до громадян може бути зменшеною. Київрада обере собі спікера, який не є міським головою, а голову Адміністрації буде призначати Президент.

Віталій Кулик: Думаю, що все-таки буде змішана система виборів. Вибори розведуть з парламентськими, вони не будуть відбуватися одночасно, оскільки це не вигідно основним політичним гравцям, крім опозиції. Змішана система визначає формування більшості, яка буде конструктивною до Київської міської державної адміністрації. Очевидно, що будуть всенародні вибори мера, буде голова КМДА, і, можливо, знову будуть внесені зміни до закону про столицю і повернення до об’єднання посад голови КМДА та всенародно обраного мера. Таке можливо, але для цього повинно зійтися надто багато зірок на небі, принаймні, має бути більшість, яка підтримуватиме діючу центральну владу. Це, зокрема, якщо мером стане, Попов.

 

http://glavcom.ua/articles/3369.html

Читайте також

Рекомендації

Це майданчик, де розміщуються матеріали, які стосуються самореалізації людини, проблематики Суспільного Договору, принципів співволодіння та співуправління, Конституанти та творенню Республіки.

Ми у соцмережах

Напишіть нам

Контакти



Фото

Copyright 2012 ПОЛІТИКА+ © Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених користувачами.