Сахарные магнаты объявляют войну Кабмину

ЦДПЦ

Через депутатов они попытаются наказать Кабмин за это решение уже в Верховной Раде, которая соберется на новую сессию в сентябре. Поэтому, возможна так же дестабилизация в Парламенте, особенно в отношениях между Кабинетом Министров и Верховной Радой.

05.08.2005 | 10:29

http://www.obozrevatel.com/news/2005/8/5/31717.htm

Олексій ПЛОТНІКОВ (завідувач відділу міжнародних валютно-фінансових відносин Інституту світової економіки і міжнародних відносин НАН України):

„Я не бачу якихось об‘єктивних передумов для зростання цін. Вони вже зросли настільки, скільки можна, і ті хто мав можливість на цьому заробити, вже заробили, це одне питання. Інше питання : Уряд Тимошенко занадто зловживає «ручним керівництвом», тобто такий адміністративний тиск не йде на користь національній економіці в цілому. В принципі, важко сказати чи зупиниться зростання цін внаслідок дій Уряду, скоріше за все воно зупиниться, тому що вже вичерпалися резерви для такого зростання”.

Кость БОНДАРЕНКО (директор інституту національних стратегій):

„Це буде така ж ситуація, що й із бензином. Я думаю, всі пам‘ятають, що декілька місяців тому Уряд теж приймав пакет документів, які мали стабілізувати ситуацію на ринку паливно-мастильних матеріалів. А тепер ми бачимо, що цін продовжують невпинно йти вгору, і Уряд починає шукати різні пояснення причин тому, чому ростуть ціни на бензин, аж до таких екзотичних, як торнадо в Мексиці.

Я думаю, що цей новий пакет документів, розроблений урядом, буде сприяти лише тимчасовому покращенню ситуації на ринку цукру, тим більше, що експерти з питань агропромислового комплексу, думку яких мені довелося почути, вважають, що цьогорічний можливий врожай цукрової сировини залишає бажати кращого. Я думаю, що потрібно відходити від популістських дій і думати про те, що ціни і ринок – це живі процеси, до яких потрібно готуватися заздалегідь. Хочу нагадати про те, що два місяці тому Володимир Литвин, виступаючи разом з Юлією Тимошенко, сказав, що за його інформацією очікується криза на ринку цукру. Юлія Тимошенко тоді просто проігнорувала цю інформацію.

Що стосується імпорту цукру, про який говорять, то він в жодному випадку не вплине на стабілізацію. Потрібно згадати про те, що Україна сама є виробником цукру, і, якщо зараз відкрити шлюзи для імпорту, одночасно з проштовхуванням документів щодо вступу в СОТ, то це може призвести до того, що імпортери займуть на українському ринку домінуючі позиції, і поступово призведуть до витіснення вітчизняного виробника”.

Вадим КАРАСЬОВ (директор Інституту глобальних стратегій):

„Ситуацию на потребительском рынке сахара правительству удастся стабилизировать с помощью последнего решения и сахарных интервенций. Однако эта потребительская стабилизация может иметь и обратную сторону, как политическую, так и экономическую. Во-первых, эта потребительская стабилизация может способствовать политической дестабилизации внутри власти, учитывая то, что в высших эшелонах власти есть ряд «сахарных» политиков. «Сахарных» не по характеру, а по бизнес интересам, связанных с украинским внутренним сахарным производством. И вот это последнее решение Кабмина может просто идти вразрез с этими интересами, поскольку подрывает рентабельность национального сахарного производства, стало быть, и прибыли «сахарных» политиков.

Во-вторых, эта стабилизация может дестабилизировать и экономическую ситуацию в секторе национального сахарного производства. Не думаю, что сахарные производители простят этот шаг Кабинету Министров, и спокойно на это отреагируют. Вполне возможно, что через своих «сахарных» депутатов они попытаются наказать Кабмин за это решение уже в Верховной Раде, которая соберется на новую сессию в сентябре. Поэтому, возможна так же дестабилизация в Парламенте, особенно в отношениях между Кабинетом Министров и Верховной Радой.

Так что, вот такие точки политической дестабилизации, вызванные решениями, направленными на потребительскую стабилизацию, могут в конечном итоге подорвать политическую стабильность, и политические позиции Кабинета Министров, и тех, кто принимал решения по импорту сахара-сырца и тростникового сахара уже осенью этого года”.

Володимир ДУБРОВСЬКИЙ (провідний експерт Центру «Case Україна»):

„Є два можливих рішення, які Уряд може застосувати, – це регулювання цін чи дозвіл на зниження імпортних бар‘єрів. Якщо йдеться про зниження імпортних бар‘єрів, причому не разове, а постійне, тоді, гадаю, ситуація дуже швидко стабілізується. Що стосується регулювання цін, то мені важко щось прогнозувати”.

Віталій КУЛИК (директор Центру досліджень проблем громадянського суспільства):

„На мою думку, заяви і дії уряду потрібно розглядати в декількох площинах.

Перша площина чисто політична. На сьогодні присутня критика з боку частини Уряду тих рішень Кабінету Міністрів, які були прийняті. Зокрема є заява Червоненка, про можливий вибух цін на ринку цукру сирцю, і про можливі оборудки, які відбуваються навколо цукрової справи. Це вказує на те, що в команді немає єдиного підходу, єдиного бачення рішень багатьох економічних проблем, зокрема, і щодо ситуації на цукровому ринку. Тому, виконанню цього пакету рішень може чинитися спротив у самому Кабінеті Міністрів. Тобто сам урядовий механізм може не спрацювати повною мірою при реалізації цих документів.

Інша площина цього питання - це те, що Уряд продовжує застосовувати ручне керування економічними процесами, попри заяву віце-прем‘єра Анатолія Кінаха. Це також може викликати значну критику з боку західних партнерів.

Цей пакет документів покликаний стабілізувати ситуацію та створити належні умови для забезпечення населення цукром, проте протиріччя в Уряді і волюнтаризм з боку кабміну може нівелювати цей пакет документів і призвести до його невиконання, тобто ринок так і не буде стабілізовано. Тобто є певні ризики, але є й певні можливості для стабілізації”.

Олександр РЯБЧЕНКО (директор Інституту приватизації і управління власністю та інвестиціями):

„Я вважаю, що такі заходи не будуть ефективними, адже вони за своєю природою не є ринковими. Ринкові заходи – це коли покупець вирішує по якій ціні й що купувати. Уряд може боротися з підвищенням цін, дотуючи найбідніші верстви населення на купівлю цукру, тоді буде нормально. Найбагатші 5% не постраждають від того, що цукор став дорожчий, я думаю, що самогону вони не женуть, і фрукти та ягоди не консервують, а всіх інші, хто постраждав, потрібно підтримати, якщо немає державного резерву, щоб вибити монополістів з ринку, а антимонопольний комітет не хоче цим займатися. А дотувати виробників – це помилка. Це буде фактично боротьба за гроші, витягування їх із бюджету. Я думаю, що ціни на цукор найближчим часом не стабілізуються”.

Коментувати



Читайте також

Це майданчик, де розміщуються матеріали, які стосуються самореалізації людини, проблематики Суспільного Договору, принципів співволодіння та співуправління, Конституанти та творенню Республіки.

Ми у соцмережах

Напишіть нам

Контакти



Фото

Copyright 2012 ПОЛІТИКА+ © Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст матеріалів, розміщених користувачами.