Аналітичне інтернет-видання

Мобільні пристрої в навчальних закладах: дослідження не виявило жодних позитивних наслідків від заборони смартфонів.

Дослідники запевняють, що заборона на користування мобільними телефонами в навчальних закладах не приносить жодних позитивних наслідків. У ході свого дослідження вони не виявили жодного зв'язку між відсутністю телефонів і підвищенням академічних результатів, поліпшенням психічного стану або фізичного здоров'я учнів.

У першому дослідженні такого роду дослідники з Бірмінгемського університету вивчили 1227 учнів із 30 шкіл по всій Англії, у 20 з яких були обмеження на використання телефонів під час шкільних занять. Про це пише Daily Mail.

Аналіз не виявив явного зв'язку між забороною на використання гаджетів у навчальних закладах, підвищенням успішності та покращенням психічного здоров'я й фізичного стану. Проте, експерти вважають, що це може бути зумовлено тим, що обмеження на використання телефонів не зменшує загальний час, який діти витрачають на смартфони та соціальні мережі протягом тижня.

Заборони призвели лише до скорочення використання смартфонів та соціальних мереж на 40 та 30 хвилин на день відповідно, оскільки заборона діє лише на телефони у навчальний час.

Старша авторка, професорка Міранда Паллан, зазначає: "Результати нашого дослідження свідчать про те, що шкільна політика не здатна повністю нейтралізувати негативний вплив, який чинить використання смартфонів і соціальних мереж".

За її словами, обмежувальна політика щодо використання телефонів у школах не призводить до покращення результатів серед учнів. Однак вирішення проблеми загального використання телефонів має бути пріоритетом для покращення здоров'я та благополуччя підлітків.

Журналісти зазначають, що обмеження на користування телефонами в навчальних закладах часто подаються їх прихильниками як ефективний спосіб боротьби з відволікаючими чинниками та негативними наслідками, пов'язаними з використанням мобільних пристроїв у школах.

Наприклад, одна з провідних освітніх організацій Великої Британії, Ormiston Academies Trust, у 2024 році вирішила заборонити своїм 35 000 учням користування смартфонами. Керівник навчального закладу зазначив, що існує "явний зв'язок" між труднощами з психічним здоров'ям та активним використанням платформ соціальних мереж.

Подібно до цього, Кетрін Бірбалсінгх, яка є директором та співзасновником Michaela Community School, виступила за введення абсолютної заборони на використання смартфонів для дітей до 16 років.

Проте це дослідження, здається, ставить під сумнів твердження про те, що використання телефонів у навчальних закладах має негативний вплив. Науковці протягом більше року збирали інформацію від учнів-учасників, аналізуючи їхній психічний стан та загальне благополуччя в контексті фізичних аспектів їхнього життя.

У дослідженні застосовували інструмент, відомий як Шкала психічного благополуччя Уоріка-Единбурга, для оцінки добробуту учасників, а також для вимірювання рівнів депресії та тривожності серед учнів.

Після більш ніж року обмежень дані не показали жодної різниці між учнями у школах із заборонами та учнями у школах без них. Проте самі дослідники кажуть, що вони не проти заборони телефонів у школах.

Професорка Паллан сказала: "Ми не пропонуємо школам утримуватися від впровадження правил щодо використання телефонів, оскільки, ймовірно, є й інші переваги цього, які ми не оцінили в нашому дослідженні".

Аналогічним чином, дослідження показало, що кількість часу, який підлітки проводять за своїми смартфонами та у соціальних мережах, справді має великий вплив.

"Ми виявили зв'язок між великою кількістю часу, проведеного за телефонами і в соціальних мережах, і гіршими результатами, з гіршим психічним благополуччям та результатами для психічного здоров'я, меншою фізичною активністю та гіршим сном, нижчим рівнем успішності та вищим рівнем деструктивної поведінки у класі", - каже провідна авторка докторка Вікторія Гуді.

В цілому, учні витрачали в середньому від чотирьох до шести годин щодня на використання смартфонів, проте різниця між навчальними закладами з обмеженнями і без них виявилася незначною.

"Це вказує на те, що зменшення тривалості використання телефонів є важливим завданням, проте нам необхідно виходити за межі лише навчальних закладів і звернути увагу на те, як телефони використовуються як в школі, так і поза її межами протягом усього дня та тижня," - зазначила науковець.

Як повідомляв OBOZ.UA, у 2024 році 14 штатів США заборонили телефони у школах або дали відповідні рекомендації місцевим педагогам. Уперше в країні такий закон було ухвалено у Флориді у 2023 році.

Європейські навчальні заклади все частіше вводять заборону на використання смартфонів під час уроків. У Франції з 2025 року ця норма стане обов'язковою для всіх учнів. До країн, які обмежують використання гаджетів у школах, також належать Нідерланди, Іспанія, Італія та Бельгія.

У навчальних закладах Англії учням заборонять використовувати мобільні телефони під час уроків. Було затверджено нову стратегію, яка базується на вже існуючих ефективних методах.

У звіті, виданому ЮНЕСКО у вересні 2024 року, зазначається, що одна з чотирьох країн вже впровадила обмеження на використання електронних пристроїв у навчальних закладах.

Читайте також