Аналітичне інтернет-видання

Друковані видання користуються довірою серед населення в зонах, які розташовані поблизу лінії фронту.

Учасники презентації "Інформаційні потреби мешканців прифронтових територій України" поділилися результатами соціологічного дослідження, яке відбулося в конференц-залі Національної спілки журналістів України (НСЖУ), повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Ми дослідили рівень довіри до різних джерел інформації і виявили, що друковані медіа, незважаючи на меншу популярність, продовжують утримувати свою стабільну позицію. Близько третини опитаних (31,1% респондентів) висловили найбільшу довіру саме до газет," - підкреслив Віталій Голубєв, співавтор дослідження та секретар НСЖУ.

Водночас, за його словами, соціальні мережі та месенджери залишаються ключовими каналами доступу до інформації, демонструючи тенденцію до зростання - 66,5% респондентів вказали на їх використання.

"Більше 40% респондентів виявляють інтерес до міжнародної політики, оскільки розуміють, що саме в глобальному контексті можна знайти шляхи для вирішення актуальних проблем", - зазначив співавтор дослідження та секретар НСЖУ Віталій Голубєв.

Він також підкреслив, що лише один з п'яти опитаних вважає, що необхідно збільшити кількість міжнародних новин.

"Отже, національні медіа повністю відповідають на запити щодо національних та міжнародних новин, тоді як особливість місцевих медіа полягає у їх здатності висвітлювати питання безпеки в регіонах, де проживають респонденти", - зазначив Голубєв.

Дослідження проводилося в період з 20 вересня по 10 жовтня 2025 року, в ньому взяли участь 400 осіб з прифронтових та/або деокупованих громад Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Миколаївської, Сумської, Харківської, Херсонської та Чернігівської областей.

Дослідження здійснили журналісти близько 20 локальних медіа з цих областей. Анкети поширювалися онлайн на різних цифрових платформах, а також офлайн - через паперове анкетування.

Метою дослідження було вивчення інформаційних потреб мешканців прифронтових територій України, визначення "білих плям" у тематичному наповненні медіа, аналіз основних каналів споживання інформації та складання рекомендацій для редакцій на основі отриманих даних.

Як повідомляв Укрінформ, за результатами дослідження "Споживання новин та довіра до медіа в Україні у 2025 році", респонденти виявили найбільшу довіру до новин, які отримують від своїх близьких – 83% віддають перевагу інформації від родини, а 77% – від друзів. На третьому місці за рівнем довіри опинився Генеральний штаб Збройних сил України та Міністерство оборони, які стали найнадійнішими державними джерелами інформації.

Найменше опитаних людей покладаються на церкву (39%) та місцеву владу (42%) як на джерело інформації. У порівнянні з 2024 роком, спостерігається збільшення довіри до офіційного веб-сайту та соціальних мереж уряду (з 41% до 47%), Офісу Президента (з 44% до 51%) та традиційних ЗМІ (з 47% до 53%), як зазначили аналітики.

Читайте також