Європейський Союз готовий дозволити реалізацію автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння після 2040 року: фактично скасовано заборону - Auto24.
Після років тиску на індустрію через жорсткі показники викидів, ЄС уперше демонструє готовність пом'якшити позицію. Як пише Motor1, раніше цього місяця комісар з питань сталого транспорту заявив, що продаж автомобілів з ДВЗ може залишитися дозволеним навіть після 2035 року -- дати, яка спочатку передбачала повну заборону на нові авто з традиційними двигунами.
Читайте також: На ринках ЄС знизився попит на електромобілі Tesla
Зараз стали відомі нові деталі: двигуни внутрішнього згоряння можуть залишитися в продажу навіть після 2040 року. Це повідомляє німецький журнал Bild, посилаючись на голову Європейської народної партії Манфреда Вебера. Він зазначив, що фактична заборона на ДВЗ "відкладена на невизначений термін".
На вечірній зустрічі цього тижня політики досягли згоди щодо нових умов, які планується офіційно представити Європейською комісією вже наступного вівторка, 16 грудня. Замість повного скорочення викидів CO₂ на 100% для нових автомобілів з 2035 року, буде введена більш лояльна норма — зменшення на 90%. Це означає, що:
За словами Вебера, "усі двигуни, що зараз виготовляються в Німеччині, можуть продовжувати вироблятися та продаватися". Речник політика вже підтвердив інформацію Automobilwoche, додавши, що угоду узгодили особисто Урсула фон дер Ляєн та керівництво Європейської народної партії -- найвпливовішої політичної групи Європарламенту.
Раніше запланована стратегія передбачала повну відмову від автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) починаючи з середини наступного десятиліття. Однак більшість автовиробників, за винятком кількох, таких як Volvo і Polestar, рішуче заперечували цьому. Низька прибутковість продажів електромобілів, труднощі в масштабуванні виробництва, високі витрати та нерегулярний розвиток зарядної інфраструктури створили значний тягар для галузі.
Останні дані вказують на те, що Європейський Союз визнав: рішення про повну заборону було прийняте надто поспішно і без врахування можливих економічних наслідків. Європейський ринок є важливим для всіх провідних автомобільних брендів світу. У разі збереження виробництва двигунів внутрішнього згоряння:
Також цікаво: Реєстрація електромобілів в Україні стала проблематичною
Нові правила ще мають бути офіційно затверджені. Але вже зараз очевидно: Європа рухається до більш компромісного підходу, який дозволяє поєднати екологічні цілі та економічну реальність.