Європейський Союз переглядає своє рішення щодо заборони бензинових і дизельних автомобілів з 2035 року: які плани мають бути реалізовані | УНН
Європейський Союз вирішив зменшити заплановану заборону на продаж нових бензинових та дизельних автомобілів, яка мала набути чинності в 2035 році. Це рішення стало відмовою від ключового кліматичного заходу, спрямованого на підтримку автомобільної промисловості, що зазнала труднощів через скорочення робочих місць, закриття виробництв і жорстку глобальну конкуренцію, повідомляє УНН, посилаючись на інформацію від RFI.
Ця нова норма надає автовиробникам можливість реалізовувати обмежену кількість автомобілів, що забруднюють навколишнє середовище, навіть після 2035 року, за умови компенсації додаткових викидів шляхом використання вуглецевих кредитів. Первісна заборона, затверджена в 2023 році, вимагала, щоб усі нові автомобілі, які надходять у продаж з цієї дати, мали нульові викиди.
Європейський Союз ухвалив рішення заборонити продаж нових автомобілів, оснащених двигунами внутрішнього згоряння, починаючи з 2035 року. 28 жовтня 2022 року, 15:22, * 204408 переглядів.
Стефан Сежурне, відповідальний за промисловість у Європейському Союзі, повідомив, що ЄС не планує відмовлятися від своїх екологічних цілей, представивши ініціативу, яку він охарактеризував як "рятівне коло" для автомобільних виробників в Європі.
"Європейська комісія обрала підхід, який є одночасно прагматичним та відповідає її кліматичним цілям", - сказав Сежурне.
Це рішення було ухвалено після місяців лобіювання виробниками та кількома урядами ЄС на чолі з Німеччиною, які стверджували, що перехід на електромобілі був повільнішим, ніж очікувалося, і залишив Європу вразливою для конкуренції з боку Китаю.
Виробники автомобілів звернулися до Європейського Союзу з проханням пом’якшити сувору заборону на бензинові автомобілі, яка має набрати чинності з 2035 року. 08.10.25, 16:38 * 3554 перегляди
Згідно з інформацією з галузі, понад 16% нових автомобілів, реалізованих протягом перших дев'яти місяців 2025 року, виявилися електричними.
Відповідно до оновленого плану, виробники автомобілів матимуть можливість реалізовувати бензинові, дизельні та гібридні моделі навіть після 2035 року, компенсуючи свої викиди двома різними методами.
Один з підходів передбачає застосування низьковуглецевої сталі, виготовленої в Європейському Союзі, для автомобільного виробництва. Інший варіант ґрунтується на обсягах біопального та так званого електронного пального, які щороку пропонуються на ринку енергетичними компаніями.
В європейській автомобільній промисловості працює майже 14 мільйонів людей, і на неї припадає близько 7% економічного виробництва блоку. Автовиробники попереджали, що високі витрати та нерівномірно розміщені мережі зарядки уповільнили споживчий попит на електромобілі.
Канцлер Німеччини Фрідріх Мерц привітав цей зсув, назвавши його кроком у правильному напрямку. "Більша відкритість до технологій та більша гнучкість - це правильні кроки", - заявив він у своїй заяві, додавши, що Берлін детально вивчить пропозиції.
Франція висловила своє незадоволення цим рішенням і оголосила про намір перешкодити його ухваленню, коли пакет буде винесено на розгляд країн-членів Європейського Союзу.
"Ми висловлюємо жаль з приводу гнучких умов, які стосуються автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, - зазначила міністр навколишнього середовища Франції Монік Барбут. - Ми докладемо всіх зусиль, щоб скасувати ці винятки."
Іспанія, Франція та держави Північної Європи висловлювали занепокоєння, що ослаблення заборон може уповільнити перехід на електричні автомобілі та зменшити інвестиції в цю сферу. Greenpeace звинуватив Європейський Союз у "зворотному русі", стверджуючи, що він "прагне реанімувати безнадійне", перенаправляючи кошти від електромобільних технологій.
"Ця відстала промислова політика - погана новина для робочих місць, якості повітря та клімату", - сказав Мартін Кайзер, виконавчий директор групи в Німеччині.
Критики у Франції також попереджають, що послаблення заборони ризикує залишити Європу позаду, оскільки інші регіони прискорюють перехід на електромобілі.
Трамп оголосив про скасування норм для бензинових автомобілів, введених за часів адміністрації Байдена 04.12.25, 09:08 * 3976 переглядів
"Заявляти, що майбутні робочі місця та інновації продовжують покладатися на дизельні або бензинові двигуни, в той час як решта світу активно переходить до виробництва акумуляторів і електромобілів, означає прирікати французьку та європейську автомобільну індустрію на занепад," - зазначив Ніл Макароф, керівник аналітичного центру Strategic Perspectives у Парижі, в інтерв'ю AFP.
Разом із новими ініціативами Європейська комісія представила ряд заходів, які сприятимуть автопромисловості в досягненні цілей щодо викидів до 2035 року. Серед цих заходів – "суперкредити" для малих та доступних електромобілів, вироблених у Європейському Союзі, які отримають більшу вагу в обчисленнях викидів автопарку.
Середні та великі компанії також будуть зобов'язані зробити екологічнішими свої автопарки, на які припадає близько 60% продажів нових автомобілів у Європі. Щонайменше 30% нових транспортних засобів, придбаних фірмами, повинні мати нульовий або низький рівень викидів, з вищими цільовими показниками для багатших країн.
Європейський Союз також зобов'язався виділити 1,5 мільярда євро у вигляді безвідсоткових кредитів для підтримки виробників акумуляторів в Європі. Як свідчать дані ЄС, автомобільний транспорт відповідає приблизно за 20% загальних викидів вуглецю в Європі, які сприяють глобальному потеплінню, причому значна частина цього обсягу припадає на легкові автомобілі.