Греція суттєво знизила обсяги транспортування російської нафти, досягнувши найнижчого показника з 2022 року – повідомляє Delo.ua.
Цю інформацію наводить Delo.ua, посилаючись на статтю Shipping Telegraph.
Ці дані відображають наслідки масштабних порушень ринкових принципів і обережності напередодні важливого терміну введення американських санкцій.
Тиск на постачання сирої нафти збільшується після введення санкцій США 21 листопада проти двох ключових російських нафтових компаній: "Роснефти" і "Лукойлу", а також численних їхніх дочірніх підприємств.
Ці санкції вказують на кардинальні зміни в стратегії адміністрації Трампа. Нова політика, яка передбачає заборону експорту замість контролю за цінами на продаж (при цьому зберігаючи існуючі потоки), прямо підриває ключовий принцип "стелі цін на нафту".
Згідно з новим дослідженням компанії Windward, з січня по липень, коли ціна на російську нафту марки Urals була нижчою за ліміт у 60 доларів за барель, грецькі судна перевозили до 40% усієї сирої нафти з Росії.
Проте в серпні регулятори Європейського Союзу та Великої Британії зменшили максимальну ціну на нафту на 15%, встановивши її на рівні 47,60 долара США за барель, починаючи з вересня. Це призвело до того, що значна частина російської сирої нафти опинилася вище встановленої межі, що ускладнило відвантаження, пов'язані з Грецією.
Грецькі судноплавні компанії, які традиційно домінують у світовій танкерній торгівлі (їхній флот становить близько 20% світової місткості), стверджують, що їхня діяльність повністю відповідає міжнародному праву і що вони проводять належну перевірку покупців.
Не так давно Європейський Союз звернувся до Греції з проханням посилити зусилля у боротьбі з діяльністю так званого "тіньового флоту". Цей флот, що діє під егідою Росії, використовується для експорту нафти, обходячи європейські санкції.
Головний дипломат ЄС Кая Каллас підкреслила: "Суттєва частина фінансових надходжень Росії формується завдяки нафті, а цьому сприяє їхній "тіньовий флот", який дозволяє Росії обходити санкції на експорт нафти".
Європейський ринок продовжує шукати заміну російським сировинам, що веде до підвищення цін на паливо в Україні. Однак, ймовірно, українські автозаправні станції не підвищать ціни на паливо напередодні "Чорної п'ятниці".
Згідно з інформацією, наданою консалтинговою компанією "Нафторинок", гуртові ціни на дизельне паливо в Україні продовжують зростати, хоча в другій половині тижня спостерігалося незначне зниження. На вечір п’ятниці, 21 листопада, в порівнянні з 14 листопада, середня гуртова вартість дизельного пального в країні підвищилася на 20 копійок за літр, досягнувши 52,3 грн за літр.