Княжицький звертається до Служби безпеки України з проханням провести перевірку кампанії з дискредитації, що реалізується через медіа на адресу Медведчука.
Народний депутат Микола Княжицький звернувся до Служби безпеки України з проханням розпочати розслідування щодо дискредитаційної кампанії, яку проти нього здійснюють медіа, пов'язані з Віктором Медведчуком.
Політик поділився відповідним зверненням на своїй сторінці у Facebook.
Я, Микола Леонідович Княжицький, народний депутат України, звертаюся з проханням провести перевірку фактів щодо спроби дискредитації моєї особи та українських правоохоронних органів. Ці дії здійснюються медіаресурсами Віктора Медведчука та російською ФСБ.
30 та 31 жовтня на сайтах "Другая Украина" та "Украина.ру" одночасно з’явилися повідомлення про те, що я нібито перебуваю у міжнародному розшуку через звинувачення у зґвалтуванні, яке начебто сталося в Камбоджі. Цю інформацію вже неодноразово спростували ще 10 років тому. Кампанія з дискредитації моєї особи розпочалася в 2015 році і координувалася з Москви. Росія, використовуючи корумповані органи влади Камбоджі, ініціювала фальшиве звернення до Інтерполу, стверджуючи, що я вчинив зґвалтування в той день, коли насправді перебував у Києві, ведучи пряму трансляцію. Інтерпол швидко розпізнав фальшивість цього звернення і зняв мене з розшуку.
Ресурс "Другая Украина" є власністю Віктора Медведчука, в той час як "Украина.ру" офіційно підпорядковується федеральному державному унітарному підприємству "Міжнародне інформаційне агентство "Россия Сегодня" (свідоцтво про реєстрацію Эл № ФС77-77914).
Насправді обидва ресурси застосовуються російським ФСБ у інформаційних кампаніях проти України та її громадян.
"Другая Украина" перебуває під санкціями РНБО відповідно до рішення від 11.04.2025 року, введеного у дію указом президента України від 11 квітня 2025 року № 230/2025.
"Украина.ру" потрапила під санкції Ради національної безпеки і оборони України, які є частиною обмежувальних заходів проти Федерального державного унітарного підприємства "Міжнародне інформаційне агентство "Россия сегодня". Ці санкції були запроваджені рішенням від 23 березня 2021 року, що набрало чинності в результаті указу Президента України № 109/2021. Згідно з підпунктом 5 пункту 6 додатку 2 до зазначеного рішення, санкції також поширюються на "ukraina.ru" як складову частину "Россия сегодня".
Вказані російські медіа широко використовуються в агресії проти України, достатнім підтвердженням яких є запровадження проти них санкцій України та деяких інших країн.
Очевидно, що кампанія з дискредитації українських державних установ і політиків є свідомою стратегією Російської Федерації, яка виступає у ролі агресора. Повномасштабне вторгнення в Україну спочатку було націлене на зрив конституційного ладу та встановлення підконтрольних Кремлю зрадників на керівних посадах. Оскільки цього досягти не вдалося, Росія продовжує здійснювати свої плани через бойові дії на фронті та інформаційні маніпуляції по всій країні. Основна мета таких дій залишається незмінною – дестабілізація ситуації в Україні та спонукання певних груп населення до повалення конституційного ладу й знищення державних інституцій в інтересах агресора.
Частиною цього плану є інформаційна кампанія проти мене.
31 жовтня 2025 року на ресурсі "Другая Украина" з'явилася абсолютно неправдива інформація під заголовком "Глава МВД виправдав насильника, депутата Княжицкого", в якій стверджується, що я нібито скоїв "згвалтування неповнолітньої" в Камбоджі. У той же день аналогічна публікація була опублікована на "Украина.ру".
Незважаючи на те, що ці два ресурси підпадають під українські санкції і заблоковані на території України, очевидно, що українські громадяни всередині країни надають їм підтримку.
Так, безпосередньо в Україні жодне медіа не займалось розповсюдженням вказаних російських фейків. Щобільше, навіть жоден інший російський ресурс не публікував нічого подібного. Всі публікації зазначеної інформації, пов'язані виключно з метою завдання шкоди державній, інформаційній безпеці України, і розповсюджувались в межах чітко визначеної мережі, з розподілом відповідних ролей учасників, та під контролем російських спецслужб.
Як з'ясувалось, до участі в організації та проведенні наведеної вище провокації російського ФСБ та за участю Віктора Медведчука, залучені адміністратори певних каналів в Telegram, які ідентифікують себе як "українські", а також певні українські блогери.
Так, в організації російської операції проти мене взяли участь адміністратори каналів в Telegram "Карточный офис", "Times of Ukraine" та "Insider.UA". Наскільки відомо, цими каналами управляють громадяни України, які перебувають в країні.
Варто підкреслити, що Віктор Медведчук має особисту неприязнь до мене. Ще в 2016 році він звинуватив мене в намірі його вбити і навіть через суд домігся, щоб Національна поліція України відкрила кримінальну справу проти мене. Я вважаю, що ця інформаційна атака пов'язана саме з цим, адже зазначена особа залучила ресурси ФСБ та українську мережу дезінформації, які разом із російськими спецслужбами намагаються вплинути на суспільні настрої в Україні. Їхня мета – дискредитувати парламентську інституцію як частину ширшої програми, спрямованої на підрив довіри до всієї влади в Україні та переконання громадськості в необхідності заміни легітимної української влади будь-якими засобами.
Згідно зі статтею 111 Кримінального кодексу України, державна зрада — це умисні дії, вчинені громадянином України, які завдають шкоди суверенітету, територіальній цілісності, обороноздатності, а також державній, економічній чи інформаційній безпеці країни. Такі дії можуть включати перехід на бік ворога під час збройного конфлікту, шпигунство, а також надання допомоги іноземним державам або організаціям у проведенні підривної діяльності проти України. За ці злочини передбачена кримінальна відповідальність.
Відповідно до Стратегії інформаційної безпеки України, затвердженої рішенням Ради національної безпеки і оборони України 15 жовтня 2021 року та реалізованої Указом Президента України № 685/2021 від 28 грудня 2021 року, глобальні кампанії дезінформації, що організовуються авторитарними режимами та радикальними рухами, стали звичною практикою. Ці кампанії мають на меті маніпулювати свідомістю окремих осіб і певних соціальних груп, що становить загрозу для демократичного розвитку країн і міжнародної стабільності.
Спеціалізовані інформаційні кампанії Росії націлені на основні демократичні інституції, зокрема вибори. При цьому спецслужби агресора прагнуть поглибити внутрішні суперечності в Україні та інших демократичних країнах. Технології гібридної війни, впроваджені Росією проти України, включаючи моделі та механізми інформаційного втручання, швидко поширюються на інші нації, адаптуючись до місцевих умов і регуляторних норм. Запровадження обмежувальних заходів (санкцій) та ефективні механізми моніторингу і відповідальності за їхнє порушення є важливими інструментами боротьби з дезінформаційною діяльністю Росії як держави-агресора.
Беручи до уваги викладене вище, я переконаний, що Служба безпеки України повинна провести розслідування зв'язків між російськими пропагандистськими ресурсами "Другая Украина" і "Украина.ру", які контролюються ФСБ Росії та Віктором Медведчуком, а також українськими громадянами, які займаються виробництвом контенту для Telegram-каналів "Карточный офис", "Times of Ukraine" і "Insider.UA". Очевидно, що поширення недостовірної інформації, що тривало протягом останнього десятиліття, і її повторення в даний час є свідомою інформаційною операцією з боку Росії, спрямованою на дискредитацію мене як політичної фігури, а також Верховної Ради України, членом якої я є. Залучення українських блогерів і адміністраторів вказаних Telegram-каналів виявляє структуру угрупування, яке за завданням російських спецслужб займається виготовленням фейкових новин з метою налаштування українського суспільства проти державних інститутів.
Якщо в процесі розслідування виявляться підтвердження зазначених фактів, це може стати підставою для притягнення до кримінальної відповідальності осіб, винних у порушеннях, відповідно до статті 111 Кримінального кодексу України.
Згідно зі статтею 19 Закону України "Про національну безпеку України", Служба безпеки України виступає як спеціалізований державний орган, що виконує правоохоронні функції для забезпечення національної безпеки. Ця служба здійснює свою діяльність із суворим дотриманням прав і свобод людини, зокрема: 1) боротьбу з розвідувальною і підривною діяльністю, спрямованою проти України; 2) забезпечення контррозвідувального захисту державного суверенітету, конституційних засад, територіальної цілісності, обороноздатності, науково-технічного розвитку, кібербезпеки, інформаційної безпеки, а також охорони об'єктів критичної інфраструктури.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 16 Закону України "Про статус народного депутата України", статтею 214 КПК України,
Certainly! Here’s a unique version of your text: "УМОЛЯЮ:"
1. Провести аналіз вказаних вище аргументів стосовно роботи організованої групи, до якої входять як співробітники російських спецслужб, так і представники російських пропагандистських медіа, а також громадяни України. Ця група спільно здійснює інформаційні спецоперації на території України з метою підриву авторитету державних інститутів та дестабілізації конституційного порядку в країні.
2. Ініціювати досудове слідство щодо вчиненого кримінального правопорушення, яке підпадає під ознаки злочину, визначеного статтею 111 Кримінального кодексу України, а також внести належні дані до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
3. Інформувати мене про результати розгляду моєї заявки та внесення даних до Єдиного реєстру досудових розслідувань згідно з установленими законодавством термінами і порядком.