Аналітичне інтернет-видання

Моніторинг ризиків іноземної компанії щодо українських вертольотів Ми-8: чому рішення Державіаслужби ставить під сумнів питання безпеки та довіри | УНН

Державіаслужба передала супровід ремонту гелікоптерів Ми-8 компанії з ОАЕ, попри наявність українських підприємств. Експерти заявляють про ризики для нацбезпеки та економіки через зв'язки компанії з рф.

Передача повноважень щодо супроводу ремонтної документації для гелікоптерів Ми-8 іноземній компанії з Об'єднаних Арабських Еміратів, що має зв'язки з російським оборонним сектором, викликала значне занепокоєння серед експертів. Незважаючи на наявність в Україні сертифікованих підприємств із тривалим досвідом роботи, їх пропозиції були відхилені. Фахівці вважають, що рішення Державіаслужби може поставити під загрозу як національну безпеку, так і економічну стабільність країни, зазначає УНН.

Рішення Державної авіаційної служби України делегувати повноваження щодо супроводу ремонтної документації для українських гелікоптерів Ми-8 компанії AAL Group Ltd, зареєстрованій в Об'єднаних Арабських Еміратах, викликає все більше запитань. Це стосується, зокрема, інформації, що з'являється в медіа про співпрацю цієї іноземної фірми з Російською Федерацією, а також про обслуговування техніки агресора, яка потім використовується проти України.

Також в Україні існують вітчизняні компанії, які мають необхідні можливості та бажання реалізувати ці завдання. Проте, незважаючи на їхній значний досвід, наявність сертифікатів та тривалу практику у ремонті Ми-8, усі їхні пропозиції та офіційні звернення до Державіаслужби були відхилені без належних пояснень.

На думку військового аналітика Олега Жданова, ця обставина вимагає пильної уваги з боку Служби безпеки України, особливо її контррозвідувальних відділів.

Відповідно до законодавчих норм, Служба безпеки України (СБУ) несе відповідальність за захист державної таємниці та забезпечення національної безпеки. Контррозвідка СБУ має провести відповідну перевірку, щоб підтвердити, що немає загроз. З огляду на зв'язки з Росією, їхня роль полягає у ретельному контролі та перевірці інформації.

Щодо можливих ризиків витоку даних про бойові модифікації гелікоптера Ми-8, організацію польотів або його технічні характеристики, що можуть ускладнити обслуговування у бойових умовах, Олег Жданов зазначає, що це дійсно може стати проблемою. Він наводить приклад інформації від керівника Головного управління розвідки Кирила Буданова, який розповідав про подібну розвідувальну діяльність України.

росіяни тільки спустили підводний човен на воду, а у нас вже вся технічна і бортова документація лежить на столі - шпигунство ніхто не відміняв

Своєю чергою ситуація, за якої українські авіаремонтні підприємства - зокрема ті, що обслуговують військові гелікоптери для сектору безпеки й оборони - змушені погоджувати свої дії та передавати інформацію про ремонт приватній іноземній компанії з сумнівними зв'язками з росією, додає критичних ризиків. Тому рішення Державіаслужби України, ухвалене під керівництвом Олександра Більчука, - це не просто формальність, а потенційна загроза для України.

"Навіть думки немає відмовитись": в армійській авіації пояснили, чому Україна має модернізувати радянську техніку21.06.25, 11:22 * 20171 перегляд

У контексті передачі контролю над документацією для гелікоптерів Ми-8 важливим є і економічний аспект. Ці вертольоти продовжують активно експлуатуватися в багатьох країнах по всьому світу, а їх технічне обслуговування в основному здійснюється двома державами - Україною та Росією. Якщо іноземна компанія, якій делеговано право затверджувати ремонтні роботи українських підприємств, вирішить діяти на користь держави-агресора, Україна може втратити значну частину міжнародного ринку.

Ми стикаємося з втратою прибутків і інвестицій, адже не направляємо капітал у власні підприємства. В результаті, існує ризик, що наші компанії опиняться на межі банкрутства і припинять своє існування. Це може призвести до серйозних втрат на ринку.

Експерт підкреслює, що Прем'єр-міністр України Юлія Свириденко повинна звернути увагу на цю ситуацію, адже йдеться про підтримку вітчизняних підприємств і забезпечення економічної самостійності у важливій для країни галузі. Він зазначає, що Україні необхідна чітка економічна стратегія від Кабінету міністрів, яка ставитиме в пріоритет місцевих спеціалістів та виробників. В іншому випадку це негативно вплине не лише на функціонування підприємств, але й на загальну інвестиційну привабливість авіаційного сектора, а також на рівень довіри з боку міжнародних партнерів.

Експерти вказують, що контроль над технічною документацією безпосередньо впливає на можливість визначення, хто має право на обслуговування та ремонт гелікоптерів. У контексті обрання іноземної компанії AAL Group Ltd, яка має ризикові зв'язки з Росією, фахівці підкреслюють, що в Україні існують сертифіковані компанії з необхідними компетенціями, які з 2014 року займаються технічним обслуговуванням і ремонтом вертольотів і вже внесені до державних реєстрів постачальників послуг. Таким чином, рішення Державіаслужби викликає не лише занепокоєння щодо безпеки, але й питання про підтримку вітчизняного виробника.

Читайте також