Міжнародний валютний фонд переглянув основний прогноз для України: які зміни очікуються до завершення 2025 року | УНН
Міжнародний валютний фонд здійснив оновлення свого базового прогнозу стосовно України, повідомляє УНН.
Елементи
"Як і раніше, сценарій передбачає, що конфлікт закінчиться до кінця 2025 року, а прогнози щодо енергетичної сфери та ключових політичних завдань залишаться незмінними", - зазначили в Міжнародному валютному фонді після завершення шостого перегляду програми співпраці з Україною, перерахувавши:
* Для 2024 перегляд базового сценарію в основному відображає інтеграцію останніх публікацій даних:
o Високі результати були включені до річних прогнозів, піднявши реальне зростання ВВП у 2024 році до 4 відсотків у річному обчисленні, що на 1 процентний пункт вище, ніж у п'ятому огляді.
Економічні наслідки зимового дефіциту енергії можуть виявитися менш серйозними, ніж очікувалося раніше, незважаючи на нещодавні атаки. Це зумовлено інвестиціями підприємств у власні джерела енергії, збільшенням можливостей імпорту з Європи, а також активними зусиллями щодо ремонту та розширення генеруючих потужностей і розподільчих мереж.
o На кінець року прогноз інфляції було скориговано на один відсотковий пункт до 10 відсотків, що в основному зумовлено тиском від зростання цін на сировинні продукти харчування. Це також позначилося на вартості основних продуктів харчування, а також стало наслідком попередньої амортизації, підвищення зарплат та збільшення витрат на енергоресурси.
Ширший дефіцит поточного рахунку, що складає 8,4% від ВВП, є наслідком оновлених даних щодо первинних доходів, які частково компенсуються покращенням торгового балансу. Офіційне фінансування, а також, в меншій мірі, підвищений чистий приплив прямих іноземних інвестицій, зумовлений реінвестуванням доходів, сприяли збереженню міжнародних резервів, які залишилися незмінними на рівні 42,3 мільярда доларів США. Темпи зростання кредитування були переглянуті до 11,6% у річному вимірі, що відображає позитивні тенденції у нещодавніх даних.
* На 2025 рік коригування базового рівня є незначним в порівнянні з п’ятим переглядом:
Прогноз реального зростання валового внутрішнього продукту залишився незмінним на рівні 2,5-3,5%. Це зумовлено тим, що потенційно вищі темпи відновлення енергетичних потужностей у 2024 році та введення нових об'єктів у 2025 році будуть збалансовані впливом більш суворих умов на ринку праці. Це, в свою чергу, сприятиме посиленню зростання доходів і споживання на фоні зниження інфляційного тиску у другій половині року. Крім того, адаптивна фіскальна політика виступає як додатковий чинник, що підтримує позитивні економічні результати.
o Середній рівень інфляції був переглянутий у бік підвищення на 1,3 відсоткових пункти до 10,3 відсотка у річному обчисленні з більш помітного прискорення у першому півріччі 2024 року через перенесення прискорення витрат на бізнес та несприятливих базових ефектів. Очікується, що в основному тимчасовий інфляційний тиск знизиться в другому півріччі 2024-го, що разом із відповідною політикою, як очікується, призведе до зниження інфляції на кінець року до 7½ відсотка.
Дефіцит поточного рахунку залишається приблизно на рівні 14,5% від ВВП, оскільки трохи покращений торговий баланс частково компенсує зниження первинних доходів. Зростання в порівнянні з 2024 роком в основному зумовлене скороченням обсягів грантів та збільшенням потреби в імпорті. Прогнозується, що міжнародні резерви досягнуть 43,3 мільярда доларів США, що дещо нижче ніж у п'ятому перегляді, але все ще є достатніми (100,5% від показника ARA).
Загальний бюджетний дефіцит залишається на тому ж рівні, що й раніше, що свідчить про затверджений парламентом бюджет на 2025 рік.
У середньостроковій перспективі прогнози основних економічних змін залишаються переважно незмінними. Відповідно до очікувань поступового відновлення, реальний ВВП буде зростати в перші роки після закінчення війни, а згодом поступово наблизиться до потенційного рівня, який становить 4 відсотки. Інфляція, у свою чергу, повинна наблизитися до цільового показника Національного банку України в 5 відсотків до 2027 року, оскільки волатильність, пов'язана з війною, буде знижуватися. Поточний рахунок почне відновлюватися дещо швидше, ніж передбачалося в п’ятому перегляді, а резерви залишаться в межах адекватних показників, за умови зростання приватних інвестицій. Загальний фіскальний баланс в середньостроковій перспективі виявиться дещо ширшим через збільшені витрати, хоча компенсаторні зміни в інших макроекономічних показниках допоможуть згладити вплив на прогнозовані показники державного боргу.