''М'яч у руках держави'': фахівці в галузі освіти представили поради щодо збереження вчителів у професії.
Удосконалення робочих умов, надання підтримки та впровадження програм адаптації для молодих педагогів сприятим їх утриманню в професії. На це звернули увагу фахівці в освіті під час представлення дослідження "Кадровий потенціал вчителів України".
Зоя Литвин, засновниця громадської спілки Освіторія, під час своєї промови підкреслила, що державі необхідно розробити національну кадрову політику для педагогічних працівників, оскільки "ініціатива має належати їй". Вона також зазначила, що в освітній сфері потрібно втілювати нововведення, такі як створення інституту менторства та забезпечення незалежної підтримки для молодих спеціалістів.
"М'ячик у руках держави. Національна політика щодо вчителів та розвитку кадрового потенціалу є надзвичайно важливою. Але яку роль можуть відігравати громадські організації? Вони можуть реалізовувати програми навчання та підвищення кваліфікації. Ми спостерігали, що для вчителів це один із ключових факторів, що допомагає їм залишатися в професії, бути ефективними та щасливими. Тому необхідно оновлювати ці програми, робити їх якісними та адаптувати до потреб вчителів", - підкреслює Литвин.
Сучасні освітні працівники потребують комплексного та планомірного підвищення своєї кваліфікації, професійного зростання, а також реалізації професійних стандартів.
Для майбутніх професіоналів необхідно впровадження реформ у сфері педагогічної освіти, яке акцентуватиме увагу на практичних аспектах, розвитку партнерських відносин між університетами і школами, а також на стратегічному плануванні кадрового потенціалу.
Заступник голови Комітету Верховної Ради, відповідального за освіту, науку та інновації, Сергій Колебошин висловив думку про те, що необхідно терміново приступити до перегляду механізму нарахування заробітних плат. Він також зазначив, що педагогічна освіта потребує суттєвих реформ.
Експерти підкреслюють, що також важливо зменшити бюрократичні бар'єри, які суттєво відштовхують потенційних педагогів. Окрім цього, необхідно змінити суспільне сприйняття професії вчителя, а також оновити навчальні програми, щоб вони відповідали сучасним вимогам.
Згідно з попередніми повідомленнями OBOZ.UA, менше 50% педагогів в Україні висловили задоволення своєю професією, а 80% вірять, що їхні зусилля залишаються недооціненими.