Аналітичне інтернет-видання

Норвегія має потенціал стати першою державою, що повністю адаптується до використання електричних автомобілів.

Норвегія має потенціал стати першою державою у світі, здатною повністю усунути з ринку нові автомобілі, які використовують бензин і дизель.

Незважаючи на значні нафтогазові резерви, Норвегія давно вважається світовим лідером із впровадження транспорту, що працює на нових джерелах енергії (NEV). Частка електромобілів у сукупних продажах нових автомобілів у цій країні зросла з менш ніж 1% 2010 року до 88,9% 2024 року, і цей тренд не показує ознак ослаблення, пише CNBC.

Як показують дані, опубліковані Управлінням громадських доріг Норвегії, понад 96% нових легкових автомобілів, проданих у країні за перші кілька тижнів поточного року, були електричними.

Такі результати впритул наближають Норвегію до повного переходу на NEV і реалізації завдання, вперше поставленого законодавцями країни в 2017 році.

Заступник міністра транспорту Норвегії Сесілія Кнібе Кроглунд підкреслила, що ключовим чинником у переході до нових технологій стало послідовне проведення політики, спрямованої на заохочення використання електромобілів. На відміну від цього, інші держави обрали шлях запровадження обмежень на автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння.

У Норвегії електричні автомобілі звільнені від сплати ПДВ, користуються пільгами на дорожні збори та податки на паркування, а також мають право використовувати смуги, призначені для громадського транспорту. Окрім цього, уряд країни вкладав великі кошти в удосконалення інфраструктури для зарядки електромобілів.

Кроглунд характеризує ці трансформації як "нову норму" для держави з населенням у 5,5 мільйона осіб.

"Транспорт є ключовим елементом у розробці рішень, які мають менший вплив на зміни клімату", - зазначила вона в інтерв'ю для CNBC.

Вона також наголосила на важливості перенесення успіху, досягнутого в поширенні легкових NEV, на інші сегменти транспорту.

Згідно з інформацією Коглунда, у 2025 році Норвегія має намір перейти на повністю електричні міські автобуси, а до завершення десятиліття збільшити частку важких нових електричних транспортних засобів до 75%.

Читайте також