Аналітичне інтернет-видання

Новий навчальний рік в режимі онлайн? Міністерство освіти і науки роз'яснило, яким чином проходитиме дистанційне навчання і для яких категорій учнів це буде актуально.

Дистанційне навчання: над чим зараз працює МОН

"Насправді ніяких надзвичайних змін в організації форматів дистанційного навчання не відбувається. Ми скасували наказ №1112, який вводив певні обмеження й певні зміни саме в кількість учнів у класах, які повинні навчатись у дистанційних класах", - нагадав посадовець.

Він зазначив, що наразі громади мають можливість самостійно визначати, скільки учнів залишати в дистанційних класах.

"Таким чином, скільки класів функціонуватиме в навчальних закладах?" - зазначив Лісовий.

Одночасно він зазначив, що в даний момент міністерство активно займається розробкою нових можливостей для забезпечення освітніх установ (які ще не отримали) цифровими засобами для дистанційного навчання.

"Ми стурбовані якістю дистанційного навчання, особливо в малокомплектних та невеликих школах, а також у прифронтових зонах", - підкреслив міністр освіти.

Він також зазначив, що "більшість навчальних закладів вже оснащені цифровими засобами для онлайн-освіти".

"Це системи, які реально доступні безкоштовно і можуть бути використані. Серед них є різні методи контролю знань. Багато шкіл, які здійснюють дистанційне навчання з різних причин, мають такі можливості. Однак є й навчальні заклади, що не вдаються до використання цих інструментів", - зазначив представник уряду.

Отже, за його словами, зараз МОН буде "спонукати їх, пропонувати можливості для використання якісної цифрової дистанційної освіти".

"Все інше залишається без змін. Сьогодні частина дітей залишається в онлайні... Це, безумовно, пов'язано з безпековими обставинами", - зауважив міністр освіти й науки.

Заступниця міністра освіти та науки Надія Кузьмичова під час спілкування з журналістами нагадала, що "дистанційна освіта є однією з форм навчання".

"Вона залишається на місці і продовжує працювати так само, як і в минулі роки," - підкреслила експерт.

Одночасно вона підкреслила, що "існує кілька груп дітей, які навчаються за допомогою дистанційних технологій або в повноцінних дистанційних класах".

Мова йде про молодих українців, які:

"Третя категорія, це ті діти, які навчаються за повною програмою у повноцінних дистанційних класах", - розповіла Кузьмичова.

У той же час у першій категорії - серед дітей, які знаходяться за межами України - спостерігається відсутність такої "однорідності".

"Про що йдеться. 50% країн, в яких перебувають наші діти, вимагають очного навчання в країні перебування. І це - дуже правильна політика, тому що очне навчання не може бути замінене навіть найякіснішим дистанційним", - пояснила заступниця міністра.

Це, за її словами, означає, що в українській системі освіти вони не можуть навчатись також за повною програмою.

"Оскільки фізично це займає 6 годин... а ще 6 годин - це вже 12 годин загалом. І, як ми можемо бачити, це створює подвійне навантаження для дитини," - підкреслила представниця уряду.

Вона пояснила, що для такої категорії дітей (які за кордоном навчаються за повною програмою, в очному класі) в українській системі освіти пропонується обрати "Українознавчий компонент".

"І ось цей "Українознавчий компонент" - це окремий клас дистанційний. Отже, резюмуючи: у нас можуть бути два види класів, які займаються за дистанційною формою освіти і мають різні програми", - повідомила Кузьмичова.

Тобто один дистанційний клас - де навчаються діти за повними програмами. Другий дистанційний клас - де навчаються діти за "Українознавчим компонентом".

Заступниця міністра зауважила, що "Українознавчий компонент" не можуть обрати діти, які перебувають на території України. Але до нього можуть долучитись ті діти, які перебувають на ТОТ.

"Обидва ці класи, якщо ми говоримо про формальні умови, можуть бути відкриті від п'яти дітей", - підсумувала представниця МОН.

Читайте також