Аналітичне інтернет-видання

Опубліковано детальний текст угоди про використання природних ресурсів між Україною та США - ключові аспекти.

Фонд матиме рівну частку капіталу з української та американської сторін, без жодної з них, що має переважний голос. Він сприятиме залученню глобальних інвестицій для відновлення України.

Угода: ключові аспекти

Угода між урядом України та урядом США про заснування Американсько-Українського фонду для відновлення інвестицій.

Беручи до уваги, що з початку широкомасштабного вторгнення Росії в лютому 2022 року Сполучені Штати Америки надали Україні значну підтримку як у фінансовому, так і в матеріальному вимірах;

Зважаючи на те, що громадяни США бажають спільно з Україною вкладати свої ресурси у створення вільної, незалежної та безпечної нації;

З урахуванням спільної мети Сполучених Штатів Америки та України у забезпеченні стабільного миру в Україні та зміцненні співробітництва між їхніми народами та урядовими структурами;

З огляду на те, що Сполучені Штати Америки та Україна усвідомлюють важливість українського внеску в забезпечення міжнародного миру та безпеки, добровільно відмовившись від третього найбільшого ядерного арсеналу у світі;

Враховуючи, що США та Україна прагнуть забезпечити, щоб держави та особи, які діяли агресивно проти України під час конфлікту, не отримали вигоди від відновлення країни після встановлення тривалого миру;

Оскільки Сполучені Штати Америки та Україна прагнуть створити умови для залучення інвестицій у добувну промисловість, енергетику та суміжні технології в Україні з боку третіх держав, зокрема міжнародних інвесторів з США, Європейського Союзу та інших країн, які підтримують оборону України від агресії Росії;

Враховуючи, що Сполучені Штати Америки визнають намір України уникати конфліктів під час підготовки цієї Угоди, а також зобов'язання України щодо набуття членства в Європейському Союзі або укладення угод з міжнародними фінансовими установами та іншими офіційними кредиторами;

З огляду на те, що згідно з міжнародними нормами Україна володіє суверенітетом над природними ресурсами, розташованими на її землі, у територіальних водах, а також має суверенні права на виключну економічну зону і континентальний шельф, це надає Україні можливість укладати цю Угоду та здійснювати її цілі;

Враховуючи, що Україна залишає за собою право визначати ділянки на своїй території, в територіальних водах, виключній економічній зоні та на континентальному шельфі, які можуть бути надані для діяльності з пошуку, розвідки та видобутку природних ресурсів, а також що права, які передаються в Угоді про обмежене партнерство, на яку посилається ця Угода, охоплюють усі ці ділянки;

З огляду на те, що ця Угода відповідає діючим в Україні законодавчим нормам, які регулюють власність на майно, включаючи правила, що стосуються державної власності та процесу приватизації.

Таким чином, у зв'язку з цим, уряди Сполучених Штатів Америки та України ("Сторони") вирішили підписати цю угоду щодо створення Американсько-Українського інвестиційного фонду для відновлення.

Ціль Угоди

1. Основною метою цієї Угоди та політики Сторін є стимулювання подальшого економічного співробітництва між ними, що буде підтримано Угодою про обмежене партнерство.

2. Ця Угода зміцнює стратегічне партнерство між Сторонами для довгострокової відбудови та модернізації України у відповідь на великі руйнування, спричинені повномасштабним вторгненням росії в Україну, та у прагненні до мирної, суверенної та стійкої України.

3. Сторони усвідомлюють, що для відновлення України необхідні не лише фінансові вливання, але й суттєві структурні, інституційні та технологічні зміни, які мають відповідати демократичним цінностям, ринковим принципам та принципам верховенства права.

4. Сторони також підтверджують, що даний документ відображає більш глибоке та тривале стратегічне партнерство між їхніми націями та урядами. Він є яскравим свідченням підтримки з боку Сполучених Штатів Америки у зміцненні безпеки, розвитку та відновленні України, а також у її інтеграції в світову економічну систему.

5. Метою партнерства є створення провідного інструменту для стимулювання прозорих, підзвітних та прогресивних інвестицій у ключові галузі економіки України, що сприятиме реалізації стратегії відновлення країни.

Вклади в Партнерство

Кожна зі Сторін має намір здійснювати внески в рамках Партнерства відповідно до положень Угоди про обмежене партнерство.

2. В обмін на первісну передачу часток у Партнерстві, Уряд України гарантує, що внесок Партнера з України в Партнерство буде здійснений у день набуття чинності у вигляді безвідкличного права на отримання Узгодженого з Україною Доходу.

3. Протягом дії Партнерства уряд України гарантує, що Узгоджений з Україною Дохід буде передаватися Партнеру з України, а Партнер з України, у свою чергу, перераховує Узгоджений з Україною Дохід на виконання Угоди про обмежене партнерство.

4. Згідно з частиною 3 статті VI, уряд України організовує перерахування всіх джерел Узгодженого доходу, що узгоджений з Україною, до спеціального фонду державного бюджету. Відповідно до чинного законодавства, цей Узгоджений дохід спрямовується зі спеціального фонду державного бюджету до Партнера від України, після чого ці кошти передаються Партнерству від Партнера від України для реалізації Угоди про обмежене партнерство.

5. У разі, якщо після дати набуття чинності Уряд Сполучених Штатів Америки надасть нову військову підтримку Уряду України в будь-якій формі (включаючи передачу озброєнь, боєприпасів, технологій або навчальних програм), капітальний внесок Партнера від США буде вважатися збільшеним на оцінювальну вартість такої військової підтримки, відповідно до умов Угоди про обмежене партнерство.

Права на інвестиційні можливості

Кожен державний орган в Україні, уповноважений на видачу ліцензій або спеціальних дозволів на використання надр, повинен включити до цих документів, а також до угод, що регулюють умови експлуатації надр або розподіл продукції з надрокористувачами, положення, яке зобов'язує отримувача дозволу надавати необхідну інвестиційну інформацію Партнерству відповідно до Угоди про обмежене партнерство, що стосується залучення капіталу.

2. Кожен Орган державної влади України, уповноважений затверджувати договір про державно-приватне партнерство, концесію чи іншу угоду щодо будівництва або експлуатації значних об'єктів інфраструктури (як визначено в Угоді про обмежене партнерство), повинен включити до будь-якого такого договору, концесії чи іншої угоди положення, яке вимагає від одержувача у будь-який час, коли він прагне залучити капітал, надавати Партнерству відповідну інвестиційну інформацію відповідно до Угоди про обмежене партнерство.

3. Вимоги до надання інвестиційної інформації Партнерству, згідно з пунктами 1 та 2, повинні дотримуватися чинного законодавства та зобов'язань України перед Європейським Союзом. У разі, якщо після підписання цієї Угоди Україні знадобиться взяти на себе додаткові зобов'язання, пов'язані з її членством в ЄС, що можуть вплинути на зазначене положення, Сторони зобов'язані провести добросовісні консультації та переговори для ухвалення відповідних змін.

4. Додатково, у випадку, якщо Партнерство висловить офіційну зацікавленість у залученні до проекту, аналогічному тим, що описані у пунктах 1 або 2, необхідні документи, такі як ліцензія, спеціальний дозвіл, уповноваження, угода щодо використання надр, угода про розподіл продукції або угода, пов'язана з активами інфраструктури, вимагатимуть від отримувача (i) провести добросовісні переговори з Партнерством згідно з процедурами, викладеними в Угоді про обмежене партнерство, та (ii) утримуватися від пропозицій будь-яким третім особам значно вигідніших фінансових чи економічних умов для інвестиційної можливості, яка є практично аналогічною тій, що пропонується Партнерству.

Права на придбання видобувних ресурсів на ринку

1. Будь-який державний орган України, який має право на видачу ліцензій або спеціальних дозволів для використання надр з метою експлуатації природних ресурсів, зобов'язаний включити до умов цих ліцензій або дозволів, а також до відповідних угод щодо умов користування надрами чи угод про розподіл продукції з надрокористувачами наступні положення:

2. Визнаючи спільну зацікавленість у забезпеченні того, щоб ця Угода та Угода про обмежене партнерство відповідали стратегічним інтересам обох Сторін, Уряд України зобов'яже кожен Державний орган України, що уповноважений видавати ліцензії або спеціальні дозволи на користування надрами для будьяких активів, що стосуються природних ресурсів, включати до умов таких ліцензій або спеціальних дозволів певні обмеження щодо укладення угод про закупівлю продукції з контрагентами, на умовах, які будуть визначені в Угоді про обмежене партнерство.

3. Детальні процедури та умови, що стосуються прав на купівлю видобувної продукції, повинні бути чітко викладені в Угоді про обмежене партнерство та реалізовані відповідно до діючого законодавства та зобов'язань України перед Європейським Союзом. У разі, якщо після підписання цієї Угоди Україні знадобиться взяти на себе додаткові зобов'язання, пов'язані з її майбутнім членством у ЄС, які можуть вплинути на це положення, Сторони зобов'язуються провести добросовісні консультації та переговори для узгодження відповідних змін.

Оригінальний текст угоди між Україною та США українською мовою.

Попередньо повідомлялося, що угода щодо корисних копалин, укладена між Україною і США, включає 57 типів мінералів та встановлює політичні основи для двосторонньої співпраці.

Перегляньте це відео:

Читайте також