Аналітичне інтернет-видання

Збільшення коефіцієнтів до залізничних тарифів є проявом фіскального тиску, а не складовою відкритої тарифної політики, як стверджує ICC Ukraine.

Спроба Укрзалізниці впровадити так звані диференційовані коефіцієнти підвищення залізничних тарифів викликає у бізнес-середовищі сприйняття цього заходу як фіскального тиску, а не як складової прозорої тарифної політики. З такою думкою виступив президент Українського комітету Міжнародної Торгової Палати (ICC Ukraine) Володимир Щелкунов.

"Мотивація Укрзалізниці очевидна: зосередження перевезень до портів, особливо в умовах часткового розблокування Чорного моря, призводить до пікових навантажень, які вимагають додаткових ресурсів і швидкого управління рухомим складом. Однак запровадження підвищувальних коефіцієнтів для портових маршрутів бізнес сприймає як фіскальний тиск, а не як частину прозорої тарифної політики", - зазначає він.

Він висловив переконання, що такі рішення мають ухвалюватися завчасно і за участі всіх зацікавлених сторін, а також має бути надане економічне обґрунтування додаткових витрат саме на портові перевезення.

"Введення нових фінансових зобов'язань в односторонньому порядку, без належної компенсації для бізнесу, є неприпустимим. Бізнес відкритий до діалогу і сподівається на партнерство, а не на адміністративний тиск. ICC Ukraine вже розпочала консультації з Міністерством інфраструктури, Укрзалізницею та провідними асоціаціями експортерів для розробки прозорого та збалансованого підходу до тарифної політики в сфері логістики. Важливо пам'ятати, що ми повинні спільно працювати над виживанням вітчизняного бізнесу, оскільки йдеться про відновлення економіки України після нашої перемоги", - зазначив Щелкунов.

За його словами, загальна позиція ICC Ukraine залишається незмінною: у період воєнного стану в країні немає місця для експериментів у сфері бізнесу.

"Тарифна політика повинна бути зрозумілою, поступовою та обґрунтованою з точки зору ринку. Ми надаємо підтримку фінансовій стабільності Укрзалізниці, але не можемо дозволити, щоб її збереження призвело до деіндустріалізації країни та зменшення обсягів експорту. Важливим є встановлення інституційного партнерства на рівноправних засадах", - підкреслив експерт.

Не так давно Укрзалізницю звинуватили в маніпуляціях з тарифами, спрямованими на порти. Компанія почала вводити нові коефіцієнти до тарифів залежно від місця призначення вантажу. У відповідь найбільший приватний інвестор України, компанія АрселорМіталл Кривий Ріг, висловив намір подати в суд на Укрзалізницю, стверджуючи, що ці зміни є штучними, безпідставними та свідчать про зловживання монопольним становищем.

Читайте також