Відомі соціальні мережі не забезпечують достатнього захисту для користувачів з ЛГБТК-ідентичностями, відповідно до звіту GLAAD.

Натомість вони посилюють ризики, з якими ті стикаються в інтернеті та поза ним.
Відомі соціальні платформи, такі як Instagram і YouTube, не змогли забезпечити захист користувачів ЛГБТК+ від ненависті та переслідувань. Це сталося частково через те, що вони свідомо відмовилися від раніше впроваджених заходів безпеки. Таку інформацію оприлюднила правозахисна організація GLAAD у своєму щорічному звіті про безпеку в соціальних мережах, повідомляє Associated Press.
У звіті зазначається, що нещодавні "безпрецедентні зміни в політиках щодо ненависті" з боку компанії Meta, що володіє Instagram та Facebook, а також YouTube від Google, "серйозно загрожують безпеці ЛГБТК-спільноти" як у цифровому просторі, так і в реальному житті. Одним із нововведень Meta стало те, що користувачі тепер можуть називати представників ЛГБТК-спільноти "психічно хворими".
GLAAD проводить оцінювання різних платформ, використовуючи кілька критеріїв, таких як захист прав ЛГБТК-спільноти, конфіденційність користувачів та можливість вільного вираження думок. Цього року найгіршу оцінку отримала платформа X, набравши лише 30 балів із 100. Найвищі показники продемонстрував TikTok, який здобув 56 балів. Meta та YouTube мають оцінки, що варіюються приблизно в межах 40 балів.
Цього року були внесені зміни до методики оцінювання, тому неможливо провести пряме порівняння між результатами цього року та минулого.
"У той час, коли насильство та переслідування ЛГБТК-людей у реальному житті зростає, соціальні мережі наживаються на розпалюванні ненависті проти них замість того, щоб гарантувати їм базову безпеку", -- сказала президентка та генеральна директорка GLAAD Сара Кейт Елліс.
AP повідомляє, що зниження показників Meta можна пояснити недавніми змінами в її політиці. Генеральний директор компанії Марк Цукерберг у січні оголосив про скасування обмежень на теми, такі як імміграція і гендер, оскільки вони "не відповідають загальному дискурсу". Організація GLAAD охарактеризувала це рішення як "особливо радикальне".
Організація також повідомила, що Google нещодавно виключила "гендерну ідентичність та самовираження" із переліку захищених категорій на YouTube. Правозахисники вважають, що це свідчить про те, що платформа більше не забезпечує захист трансгендерних, небінарних та гендерно-неконформних осіб від ненависті та дискримінації.
У Google це заперечують і кажуть, що політика компанії щодо мови ворожнечі не змінилася.
"Ми маємо жорсткі правила, що забороняють контент, який поширює ненависть або насильство стосовно представників ЛГБТК+ спільноти. Ми продовжимо ретельно контролювати ситуацію, щоб швидко виявляти та видаляти такий контент", — зазначено в офіційній заяві Google.
Правозахисна організація GLAAD визнала цю заяву Google, але підкреслила, що гендерна ідентичність все ще не включена до списку захищених категорій у політиці YouTube, що стосується мови ненависті.
У звіті GLAAD наведені пропозиції щодо політик, які спрямовані на забезпечення безпеки ЛГБТК-спільноти в соціальних мережах. Серед цих рекомендацій:
На даний момент залишається нез'ясованим, чи врахують ці поради самі платформи, адже багато з них уже відмовилися від подібних заходів безпеки, зазначає Associated Press.
Нагадаємо, що після того, як Ілон Маск придбав платформу у 2022 році, рівень мови ненависті в соціальній мережі X зріс приблизно на 50%. При цьому кількість бот-акаунтів залишилася на колишньому рівні. Дослідники також виявили, що тенденція до збільшення мови ворожнечі почала проявлятися ще до приходу Маска.