Аналітичне інтернет-видання

Санкції призвели до різкого падіння цін на Urals і підвищили витрати на транспортування нафти до безпрецедентного рівня, повідомляє Bloomberg.

Протягом року тарифи на фрахт великих нафтових танкерів зросли в шість разів, що, у свою чергу, може призвести до підвищення витрат на транспортування російської нафти.

Росія запрошує індійські нафтопереробні заводи придбати нафту марки Urals за найнижчою вартістю за останні два роки, враховуючи санкції США проти компаній "Лукойл" та "Роснефть". Ця стратегія цін може спонукати індійські НПЗ частково відновити імпорт російської нафти, згідно з інформацією Bloomberg.

За інформацією, отриманою від джерел видання, індійським нафтопереробним компаніям запропоновано купувати російську нафту з 7-доларовою знижкою від ціни на нафту марки Brent. Крім того, зазначено, що ця пропозиція стосується вантажів, які планують відправити в грудні та які прибудуть в січні. Журналісти також повідомляють, що до введення американських санкцій знижка на російську нафту становила всього 3 долари.

Видання повідомляє, що більшість нафтопереробних підприємств в Індії вирішили відмовитися від раніше замовленої російської нафти, постачання якої планувалося після введення санкцій щодо "Роснефти" та "Лукойлу". Однак значні знижки на нафту змінюють ситуацію на ринку.

"Останніми днями настрій індійських нафтопереробних заводів змінився через зниження цін на нафту марки Urals, і деякі переробники тепер готові купувати російську нафту у продавців, які не підпадають під санкції", - зазначають джерела журналістів.

Одночасно, джерела видання зазначають, що приблизно лише 20% запропонованих партій нафти надходять від компаній, які не включені до чорного списку.

На фоні американських санкцій, що впливають на Росію, та зростаючого попиту на нафту з регіону Близького Сходу і США, ставки фрахту танкерів різко зросли. Це може призвести до підвищення витрат на транспортування російської нафти. За інформацією Bloomberg, вартість оренди нафтового супертанкера на стандартному маршруті досягла найвищої позначки за останні п'ять років.

Відзначається, що основні фрахтові ставки для супертанкерів, здатних перевозити до 2 мільйонів барелів, в кінці минулого тижня піднялися до майже 137 тисяч доларів за добу. Це означає, що їхнє зростання з початку року сягнуло 576%.

Це найвищий рівень з кінця квітня 2020 року, який перевершив нещодавній багаторічний рекорд, зафіксований всього два тижні тому. Крім того, ширший індекс, що включає тарифи VLCC (танкери з вантажопідйомністю 200-320 тисяч тонн, - УНІАН) на різних маршрутах, також досяг 116 400 доларів на день, що стало новим максимумом за останні п'ять років, - зазначає видання.

22 жовтня США вперше під час президентства Дональда Трампа ввели санкції проти Росії. Під обмеження потрапили найбільші нафтові компанії Росії — "Лукойл" і "Роснефть". Вже наступного дня з'ясувалося, що Індія має намір звести до нуля свої імпортні закупівлі російської нафти.

На фоні американських санкцій та заборони на придбання російської нафти з боку основних імпортерів, таких як Індія та Китай, обсяги експорту російської нафти різко знизилися.

Читайте також