Аналітичне інтернет-видання

Українці увійшли до списку країн з найбільшим використанням піратських ресурсів: що саме потрапило під "піратство" найчастіше.

Онлайн-піратство залишається значною проблемою. Навіть попри зниження загального трафіку піратських сайтів до 216 мільярдів відвідувань у 2024 році, у порівнянні з 229 мільярдами у 2023.

Цю інформацію передає TorrentFreak.

Ці дані від MUSO, що відстежує піратство, надають цінну інформацію про поточні тенденції. Особливо, щодо відмінностей між категоріями контенту. Крім відвідувань сайтів, значну роль у загальній картині відіграє також потокове IPTV.

Сполучені Штати займають перше місце за частотою відвідування піратських ресурсів, які становлять більше 12% від загального обсягу піратського трафіку. У 2024 році це відповідатиме 26,7 мільярдам візитів.

Далі йде Індія з 17,6 мільярдами. Росія, Індонезія та В'єтнам також входять до п'ятірки лідерів. Якщо подивитися на кількість відвідувань на одного користувача інтернету, то Канада та Україна є першими.

Телевізійні програми користуються найбільшим попитом у піратів, складаючи понад 44,6% усіх заходів на піратських веб-ресурсах. На другій позиції знаходиться видавнича діяльність з часткою 30,7%. Фільми, шоу та музика займають менш значні позиції у цій статистиці.

Хоча загальний трафік піратських сайтів зменшився, видавнича справа показала значне зростання. Кількість відвідувань піратських сайтів з книгами та журналами зросла на 4,3%, до 66,4 мільярда.

Основна частка цього зростання (більше 70%) стосується манги. Водночас рівень піратства звичайних книг залишається на відмітці 5%.

Зростання піратства в світі манги є відносно новим трендом. Протягом останніх п'яти років цей показник виріс більше ніж удвічі. Однак загальний обсяг піратського трафіку залишився практично на тому ж рівні.

Цікаво відзначити, що Сполучені Штати займають перше місце за популярністю піратської манги. На другому місці знаходяться Індонезія, а Росія займає третю позицію. Японія, батьківщина манги, лише на п’ятій сходинці у цьому списку. Це дивує, адже Японія не входить до числа 15 країн з найвищими показниками загального піратського трафіку.

Протилежно тенденції зростання піратства у галузі видавництва, сфери музики та кінематографу зазнали помітного зниження. У 2024 році кількість відвідувань піратських ресурсів з фільмами зменшилася на 18%. Компанія MUSO пояснює це "менш насиченим календарем блокбастерів", що призвело до зниження пікових показників піратства через обмежену кількість значних релізів.

У музичній сфері зафіксовано ще одне значне зниження – на 19%. Проте в цьому випадку причини виглядають набагато більш позитивно для правовласників. Як свідчать дані MUSO, це частково зумовлено появою "безпечних екосистем додатків" та "активним використанням ліцензованих платформ, таких як Spotify та Apple Music".

MUSO акцентує увагу на тому, що причини піратства не обмежуються лише відсутністю доступу до контенту. Серед важливих факторів також є законні канали, політика цін та розподіл ринку. Компанія вважає, що піратство слугує цінним "ринковим сигналом", який свідчить про незадоволений попит: "Аудиторія прагне контенту, але легальні платформи занадто повільні, надто фрагментовані або занадто дорогі", -- зазначає MUSO.

Поряд із дослідженням попиту, інформація про піратство має також практичне застосування. Спостерігаючи за найактивнішими піратськими платформами, правовласники можуть використовувати ці дані для більш ефективного обмеження доступу до них. Однак питання, чи справді такі блокування зупинять користувачів від пошуку альтернативних варіантів, залишається відкритим для обговорення. Можливо, майбутні ініціативи США щодо блокування піратських ресурсів нададуть більше ясності в цьому питанні.

Раніше було оголошено, що в Україні заблоковано більше 500 піратських і проросійських веб-ресурсів. Ініціатива "Чисте небо" щодня виявляє та сприяє закриттю небезпечних медіа-сервісів, які порушують авторські права або маніпулюють свідомістю користувачів через дезінформацію.

Читайте також