Аналітичне інтернет-видання

Перевірка на витривалість: яким чином українська авіація підтримує свою конкурентоспроможність під час війни | УНН

Українська цивільна авіація демонструє конкурентоспроможність навіть у умовах війни, впроваджуючи новітні технології та оновлюючи свій флот. Antonov Airlines здобули міжнародне визнання, а "Авіакомпанія Константа" зміцнила свої позиції на глобальному ринку, витіснивши російських конкурентів.

В умовах сьогодення українська цивільна авіація опинилася на межі серйозних викликів та унікальних можливостей. Закрите небо, зруйнована інфраструктура та брак запчастин контрастують із прикладами міжнародного визнання і безпрецедентної стійкості. Попри втрату "Мрії" та відсутність державних преференцій, українські авіаційні підприємства не просто тримаються, а в умовах кризи роблять свій внесок в обороноздатність України і тримають міжнародний імідж досягаючи високих позицій на світовому ринку, пише УНН.

Українська авіагалузь навіть в складних воєнних умовах стає однією з перших в перегонах за впровадження інновацій. Підприємства активно розвивають в напрямку цифрової логістики, модернізації авіапарку та адаптації до стандартів НАТО. Саме ці технологічні рішення, від систем управління до інженерних розробок, дозволяють українським компаніям утримувати конкурентні позиції й формувати високу якість авіаційних послуг. Ця трансформація може стати основою для післявоєнного відродження не лише цивільної авіації, а й ширшого сектору високотехнологічних індустрій України.

За словами старшої наукової співробітниці Інституту економічних досліджень та політичних консультацій Ірини Коссе, навіть у найтемніші часи українська авіація демонструє світові приклади унікальної стійкості. Так, нещодавно Antonov Airlines отримали міжнародну відзнаку від The Heavy Lift Group.

Престижну нагороду, компанія отримала в червні 2025 року, як знак досягнень у транспортуванні надважких та великогабаритних вантажів. THLG присуджує цю відзнаку компаніям, які демонструють високу професійність, інноваційність та надійність у виконанні складних логістичних завдань. З моменту початку повномасштабного вторгнення росії, Antonov Airlines здійснили понад 260 рейсів, доставляючи як цивільні, так і військові вантажі: зброю, військове обладнання та інші критично важливі матеріали.

Це яскравий приклад того, що українська інженерна освіта не тільки активно розвивається, але й здатна конкурувати на міжнародній арені.

Серед сучасних трендів Ірина Коссе підкреслила зростаючий інтерес молоді до професій у сфері авіації, що підтверджується статистикою Київського авіаційного інституту. Вона вважає, що за умови адекватної підтримки з боку держави та приватного сектору, через інвестиції в освіту та практичну підготовку, це може стати основою для відновлення галузі після війни.

Авіація може стати драйвером економіки: нардеп Веніславський про перспективи галузі після ухвалення Defence City22.08.25, 17:47 * 37017 переглядiв

Не менш істотним є те, що, незважаючи на втрату податкових і митних пільг у 2025 році та роботу в умовах, близьких до критичних, українські авіаційні компанії змогли зміцнити свої позиції на світових ринках.

Авіакомпанія Константа" є найбільшим у світі оператором літаків Ан-26, виконуючи гуманітарні місії для ООН. Україна витіснила росіян із 43% цього ринку. Це говорить не лише про політичний фактор, а й про реальну конкурентність українських авіаторів

Приклад "Авіакомпанії Константа", наведений представницею Інституту економічних досліджень та політичних консультацій, демонструє не лише потенціал до успішної конкуренції на міжнародному рівні, а й здатність бізнесу поєднувати гуманітарну, економічну та оборонну функції. Цей підхід уже отримав визнання на міжнародному рівні - зокрема, у квітні 2024 року до наглядової ради компанії приєднався легендарний генерал-майор армії США у відставці Девід Л. Грандж. В Україні він насамперед відомий як засновник Фонду Osprey Global Solutions Ukraine, який надає безплатну підготовку за стандартами НАТО для українських рятувальників та військовослужбовців з розмінування, знешкодження вибухонебезпечних предметів та екстреної медичної допомоги.

Коментуючи свою участь у наглядовій раді, генерал Грандж наголосив, що приєднання до іноземної структури для громадянина США суворо регулюється, тож ухваленням відповідного рішення було максимально виваженим.

Я провів дослідження міжнародної діяльності компанії в Африці, Центральній Азії та деяких європейських країнах. "Авіакомпанія Константа" ефективно функціонує на глобальному рівні, використовуючи свій власний авіапарк та команди екіпажів. Компанія має висококваліфікованих пілотів і забезпечує якісне технічне обслуговування, що є вкрай важливим у будь-якій частині світу, завдяки чому вона здобула міжнародне визнання.

Відновлення роботи аеропортів в Україні: у міністерстві розвитку територій озвучили необхідні умови 11.08.25, 10:41 * 135250 переглядів

У ролі голови наглядової ради "Авіакомпанії Константа" Девід Грандж активно бере участь у міжнародних ініціативах та досліджує можливості розвитку компанії в рамках майбутньої реконструкції України.

На думку генерала Гранджа, після встановлення припинення вогню "Авіакомпанія Константа" зможе сприяти відновленню України, здійснюючи моніторинг вздовж лінії розмежування чи інших визначених зон - забезпечувати логістичні поставки, медичну евакуацію, транспортування продовольства та підтримку гуманітарних місій з відбудови, а також відновити авіасполучення між Україною та європейськими країнами. Сьогодні ж, важливо зберегти наявні здобутки.

Україна повинна діяти як незалежна держава в усіх сферах: у повітрі, на землі та на воді.

Генерал Грандж зауважив, що завдяки високому рівню технологічного розвитку та інтелектуальному потенціалу українців країна здатна зберігати конкурентність у сферах авіації та морської індустрії. Водночас ключовим чинником для цього є стратегічне бачення уряду.

З 2019 року "Авіакомпанія Константа" отримала офіційний статус авіаперевізника в ООН та стала уповноваженим оператором у Європейському Союзі (EASA TCO). Під управлінням українського підприємця Романа Мілешка, компанія виросла до найбільшого приватного експлуатанта літаків "Ан" в Україні. Незважаючи на умови війни, вона змогла зберегти свій флот та технічну інфраструктуру, продовжуючи обслуговувати і модернізувати авіацію для військових, державних установ та міжнародних організацій. Літаки "Авіакомпанії Константа" активно залучені до гуманітарних місій, беручи участь у Всесвітній продовольчій програмі, доставляючи допомогу в зони лиха та підтримуючи миротворчі операції.

Слід зазначити, що під час процесу отримання реєстрації в ООН команда "Авіакомпанії Константа" використовувала так званий "натівський підхід", який передбачає децентралізацію, довіру, ініціативу, аналітичний підхід та зворотний зв'язок. Цю інформацію поділився нинішній радник компанії Михайло Пінкевич, один з перших українців, які брали участь у місіях НАТО, а також капітан 1 рангу у запасі ВМС ЗС України та ветеран російсько-української війни. Він наголосив, що ключовим досягненням стало створення нової філософії мислення серед співробітників, де успіх базується не на контролі, а на довірі, що робить цю команду особливою.

Читайте також