Витрати на пасажирські перевезення Укрзалізниці повинні фінансуватися з державного бюджету, а не за рахунок економічних ресурсів, - вважає УСПП.

Про це заявив президент УСПП Анатолій Кінах, коментуючи ініціативу УЗ підвищити тарифи на вантажні перевезення на 37%, пише РБК-Україна.
За його словами, ефективність транспортної системи є одним із ключових факторів конкурентоспроможності української економіки, особливо в умовах війни та заблокованих морських коридорів.
"Сфера будівництва, агрономії та гірничо-металургійної галузі охоплює мільйони тонн вантажів, від ефективності та надійності логістичних процесів яких залежить економічна стабільність держави," - підкреслив він.
Кінах зазначив, що в 2022 році "Укрзалізниця" різко підвищила вантажні тарифи на 60%, що негативно позначилося на експортно орієнтованих секторах економіки.
"Такі дії без відповідних економічних підстав миттєво зменшують конкурентоспроможність нашої продукції. Ми змогли переконати Укрзалізницю не підвищувати тарифи на 30%, оскільки це могло б призвести до негативних наслідків для економіки", - підкреслив він.
Президент УСПП наголосив, що питання збитковості пасажирських перевезень не може бути вирішене за рахунок реального сектора економіки. Вирішення цієї проблеми можливе лише шляхом передбачення необхідних компенсацій у державному бюджеті.
"Ми безумовно вважаємо важливим закріплення в бюджеті сум компенсацій за збитки, пов'язані з пасажирськими перевезеннями, щоб не покладати цей тягар на бізнес. Також ми будемо активно відстоювати цю позицію на всіх етапах обговорення бюджету на 2026 рік," - зазначив Кінах.
Втім, на його думку, це не знімає відповідальності з "Укрзалізниці" за проведення глибокої модернізації, підвищення операційної ефективності та прозорості управління.
"Сьогодні УЗ фактично функціонує як окрема держава: бізнес не має можливості отримати доступ до її фінансових стратегій та управлінських результатів. Цю ситуацію необхідно виправити," - підкреслив він.
Кінах підкреслив, що потреби українських підприємців відповідають європейським нормам. Україна поступово входить у склад європейської транспортної мережі, адже через її територію проходять ключові транзитні маршрути.
"Це означає, що транспортна політика України має відповідати європейським критеріям конкурентоспроможності, прозорості та партнерства держави й бізнесу", - підсумував він.