Аналітичне інтернет-видання

Американські компанії приобрели контроль над портами Панамського каналу.

Адміністрація Трампа звернулася до Панами з вимогою зменшити вплив Китаю на ключову торгову шлях.

BlackRock уклав угоду на придбання двох важливих портів на Панамському каналі за 22,8 мільярда доларів. Ця угода стала наслідком тиску, який чинив колишній президент США Дональд Трамп, звинувачуючи Китай у контролі над цим стратегічним водним шляхом. Інформацію про це повідомляє FT.

За умовами угоди, портовий оператор з Гонконгу CK Hutchison продасть свою частку в портах консорціуму, до якого входять BlackRock, Global Infrastructure Partners та Terminal Investment Limited. Нові власники отримають 90% акцій компанії, що керує портами в Панамі. Угода також передбачає продаж 80% портових активів CK Hutchison в інших країнах, зокрема в Великій Британії, Німеччині, Південно-Східній Азії та Австралії.

Трамп не раз висловлював думку, що "Китай має контроль над Панамським каналом", що викликало тривогу в Панамі, коли він погрожував забрати канал під свій контроль. Уряд Трампа наполягав на тому, щоб Панама зменшила китайське вплив на цю важливу торгову артерію, що в результаті призвело до укладення відповідної угоди.

Ця угода стала знаковою подією у світовій інфраструктурній політиці, оскільки порти Панамського каналу відіграють критичну роль у транспортуванні товарів між Атлантичним і Тихим океанами. Компанія CK Hutchison, очолювана гонконзьким підприємцем Лі Кашином, є одним із провідних операторів контейнерних терміналів у світі та управляє портами в 23 країнах.

Через політичний тиск та ризики для бізнесу, CK Hutchison вирішила продати активи, а BlackRock скористався можливістю, уклавши угоду, що буде вигідною для обох сторін. Кінцевий продаж дозволить гонконзькому конгломерату отримати понад $19 млрд, з яких частина буде використана для погашення позик перед акціонерами.

Попри політичний контекст, угода була підтримана адміністрацією США. Генеральний директор BlackRock Ларрі Фінк провів переговори з ключовими представниками Трампа, щоб забезпечити підтримку з боку уряду. За умовами угоди, консорціум керуватиме важливими портами не тільки в Панамі, а й в інших країнах, де зберігається китайський вплив.

Як стало відомо, ще в грудні 2024 року Дональд Трамп висловив погрозу щодо Панами, зазначивши, що може відібрати Панамський канал, якщо країна не зменшить, на його думку, занадто високу плату. У відповідь президент Панами підкреслив, що канал залишиться під контролем його держави.

Рибка в мережі: чому Трампу потрібен Панамський канал і чи зможе він отримати його для США?

Читайте також