Аналітичне інтернет-видання

Світові вкладення в розвідку та видобуток нафти можуть зменшитися вперше з 2020 року.

Цього року світові витрати на розвідку та видобуток нафти можуть зменшитися на 1,1%, досягнувши $543 мільярдів, у порівнянні з приблизно $549 мільярдами в минулому році.

Про це свідчать дані JP Morgan, передає enkorr.

Зазначено, що це буде перше скорочення з 2020 року, обумовлене економічною невизначеністю, геополітичними напруженнями та більш обережною інвестиційною стратегією нафтових компаній.

У Сполучених Штатах прогнозується зниження капітальних інвестицій приблизно на 1,9%, зокрема серед підприємств у сланцевій галузі. Водночас оператори посилили хеджування, зафіксувавши ціни на близько 250 мільйонів барелів нафти. Це дозволить забезпечити помірне збільшення видобутку сирої нафти та конденсату до 253 тисяч барелів на добу до 2025 року.

Внутрішня політика США має істотний вплив на інвестиційну активність у країні. Як показало нещодавнє опитування Федерального резервного банку Далласа, індекс ділової активності в енергетичному секторі знизився до -8,1, у порівнянні з 3,8 у попередньому кварталі. Також індекс очікуваної активності впав до -6,4, що свідчить про зростаючу стурбованість серед керівників галузі через невизначеність у регуляторному середовищі.

На глобальному рівні найбільше скорочення бюджетів прогнозується в Азійсько-Тихоокеанському регіоні, де зниження складе близько 5%. У Китаї державні компанії PetroChina та Sinopec вже повідомили про намір зменшити інвестиції в дослідження та видобуток корисних копалин.

Схожі сигнали надходять із Латинської Америки: мексиканська Pemex стикається з борговою кризою, а колумбійська Ecopetrol анонсувала скорочення операційних витрат.

Проте, незважаючи на загальний спад інвестицій, JP Morgan передбачає, що у 2025 році світове виробництво нафти зросте на 2,3 млн барелів на добу. Основними факторами цього зростання є поліпшення ефективності виробництв та зменшення витрат на виробництво. Це вказує на зміщення фокусу в індустрії від збільшення витрат до оптимізації продуктивності.

Згідно з попередніми даними, кількість танкерів "тіньового" флоту Росії збільшилася з менше ніж 100 одиниць на початку 2022 року до приблизно 300-600 танкерів на початку 2025 року, в залежності від застосованого методу підрахунку.

Читайте також