Хто став учасником нової інформаційної атаки на українські громадські організації?

До акції приєдналися анонімні телеграм-канали та медіа, які постійно публікують матеріали, що нагадують замовлені.
5 червня український "експерт з політики" Олег Постернак, занесений до Бази псевдоекспертів Texty.org.ua, розмістив на своїй сторінці у Facebook заклик до уряду провести перевірку "доходів" громадських організацій, що отримують фінансування з міжнародних грантів.
"Вони -- активні учасники лобістських або чорних піар-кампаній на боці окремих інституцій чи політиків. Освоюють мільйони. Часто є ухилянтами, або несуть фіктивну службу. Тиснуть на державу у війні", -- написав Постернак.
У своєму дописі Постернак звинуватив в "лобізмі та чорному піарі" голову правління громадської організації "Центр протидії корупції" Віталія Шабуніна; редактора порталу "Наші гроші" Юрія Ніколова; шефредакторку "Детектора медіа" Наталію Лигачову; Інститут масової інформації. Проти всіх цих організацій та людей під час війни вже неодноразово були організовані інформаційні кампанії з метою очорнити та залякати. У той же час Олег Постернак у різні роки піарив низку українських політиків: Віталія Кличка, Юлію Тимошенко, Олександра Вілкула, Віктора Медведчука та Вадима Рабиновича. Також він був регулярним гостем телеканалів Віктора Медведчука.
Варто також зазначити, що всі ці організації публікують звіти про фінансову діяльність на своїх офіційних сайтах, тож бюджети організацій та на що вони витрачені, можна перевірити в будь-який момент. Наприклад, звіти "Центру протидії корупції" є у відкритому доступі тут. Звіти "Детектора медіа" тут
Згідно з даними платформи "Семантрум", публікація Олега Постернака отримала 38 репостів у 27 різних онлайн-виданнях. Серед них можна виділити: "УНІАН", "УНІАН lite", "Подробиці", "Politeka", "Znaj.ua", "Коментарі.ua", "KP.UA", "Телеграф UA", "УНН", "Факти та коментарі", "From-UA.com", "INTV.ua", "Lenta.ua", "MY.UA", "RUpor.info", "UAZMI", "Ukr.LIVE", "World News.com.ua", "uanews24.org.ua", "Багнет", "CityLife News".
У Telegram, згідно з даними "Семантрум", даний пост було розповсюджено 12 разів. Загальна аудиторія цих публікацій становить приблизно 1,7 мільйона переглядів. Серед телеграм-каналів, які поділилися звинуваченнями громадських активістів, можна виділити: "Инсайдер UA", "Реальна Війна | Україна | Новини", "Україна Сейчас | УС: новини, політика", "Всевидяще ОКО: Україна", "Україна 24/7 -- новини", "Батальйон "Монако" | Україна | Новини", "Адвокат Права", "Україна: Новини, Політика", "Чернівецький портал * Новини Чернівці", "Повестка🇺🇦Запорожья", "Україна: Новини у Фокусі", "Україна на часі: новини про війну та Росію".
У 36 випадках згадки в телеграм-каналах та інтернет-ЗМІ посилалися безпосередньо на публікацію Постернака як на джерело інформації. У шести випадках згадувалися "журналісти" як автори матеріалів, а у двох – "громадські активісти". Ще у шести випадках посилання на джерела не було надано. Проте стиль та логіка викладу в цих публікаціях мали значні спільні риси з дописом Олега Постернака.
Видання "Тексти", що заповнює інформаційну базу "Продавці рейтингів", повідомляє, що Олег Постернак у різні періоди свого життя працював на рекламування українських політичних діячів, серед яких Віталій Кличко, Юлія Тимошенко, Олександр Вілкул, Віктор Медведчук та Вадим Рабинович. Крім того, він часто з'являвся на телеканалах, які належали Віктору Медведчуку.
У квітні 2024 року "Детектор медіа" зафіксував спроби Олега Постернака дискредитувати "Державний оператор тилу", державне агентство, відповідальне за військові закупівлі, на початку його функціонування.