Аналітичне інтернет-видання

Книга тижня: "Як подолати бурю. Золоті принципи антикризових комунікацій" авторства Вікторії Берещак.

Страх перед комунікаційною кризою — це цілком природне явище, так само як і бажання підготуватися до неї заздалегідь. Або ж вжити всіх можливих заходів, щоб вона не виникла, адже "краще запобігти проблемі, ніж потім намагатися її вирішити". Як дізнатися, чи ви готові до можливих викликів? Чому так важливо займатися негативними аспектами і "слабкими ланками"? І чи дійсно кризові комунікації стосуються не тільки фахівців у цій сфері?

Більш детальну інформацію можна знайти в огляді Mind.

Бекграунд. Вікторія Берещак - експертка зі стратегічних і тактичних комунікацій, співзасновниця Інституту медіацій партнерства, PhD з соціальних комунікацій.

У книжці вона зібрала професійний концентрат досвіду - інсайти, схеми, правила, шпаргалки, техніки, які допоможуть закласти "комунікаційні основи".

Видавництво: #книголав

Сюжет. Комунікаційна криза – це обставина, яка може торкнутися будь-якого бренду. Вона може проявитися несподівано, після тривалого напруження в організації, або ж бути наслідком свідомого нехтування існуючою проблемою чи відмови від компромісу.

Як дізнатися, чи ви готові зустріти кризу?

Вікторія Берещак пропонує розрахувати коефіцієнт репутаційного активу за формулою:

де Вг - це вплив бренду в інформаційному середовищі, Кпб - стратегія комунікацій компанії, Кк - культура організації, Мс - карта сенсів, що відображає цінності та мету її існування.

Хк - це випадкові комунікації, Кд - корпоративна безглуздість, коли співробітники або керівники не визнають своїх слабкостей, А - це амбіції, які не є здоровими та настають у невідповідний час.

Чисельник виступає як фактор, що підсилює бренд, тоді як знаменник виконує протилежну роль, послаблюючи його. У будь-якому випадку, за цими процесами стоять люди. Навіть якщо у вас налагоджена комунікаційна стратегія, розвинена корпоративна культура та чітка концепція цінностей, один працівник, який постійно ігнорує комунікацію з клієнтами чи партнерами, може поставити під загрозу всю команду.

У цій книзі авторка розкриває, як ефективно діяти не лише перед штормовими умовами, але і в їх розпалі та після їх завершення. Кожен розділ завершується узагальненнями та практичними вправами, які включають розробку комунікаційної стратегії, створення матриці особистого бренду за концепцією 7С, а також оцінку ефективності публікацій у медіа.

Вона також надає рекомендації та правила, які сприятимуть покращенню внутрішніх комунікацій і створенню максимально продуктивного партнерства. Крім того, допоможе оцінити інформаційний контекст навколо бренду, вибрати оптимальну стратегію, сформувати антикризовий штаб, а також ефективно взаємодіяти з амбасадорами та критиками.

Негативне сприйняття бренду не завжди веде до комунікаційної кризи, проте завжди вимагатиме адекватної реакції, якщо ви бажаєте запобігти подібним ситуаціям у майбутньому. Вікторія Берещак пропонує зрозумілу та структуровану стратегію для роботи з негативом в обох сценаріях: коли ви винні і коли ні. Розглянемо перший випадок, коли ви дійсно винні:

Вам сподобається, якщо: ви працюєте в комунікаціях; ще не проживали комунікаційну кризу, але щось, десь і від когось про неї чули; хочете навчитися зістрибувати зі шакалячого експресу.

Вам навряд чи буде цікаво, якщо: ви не бажаєте удосконалювати свої навички спілкування та стратегічного мислення; вам все одно, як ваш бренд сприймають партнери, конкуренти, постійні та майбутні клієнти.

Основна причина для читання: авторка надасть вам змогу детально зрозуміти комунікаційну кризу. Ви дізнаєтеся, чим вона відрізняється від просто негативних ситуацій; які основні проблеми спричиняють її виникнення; що, коли, кому і як варто говорити до, під час та після кризи; через які канали комунікації варто взаємодіяти з аудиторією, дотримуючись принципів інформаційної гігієни.

На перший погляд може здатися, що питання комунікацій стосуються лише фахівців у цій сфері. Проте, насправді, криза в комунікаціях може виникнути з ініціативи будь-кого — менеджера, прибиральника, охоронця або водія. Усі працівники не просто висловлюють власні думки, а й представляють бренд, тому їм важливо не лише знати, але й поділяти цінності компанії, розуміти сенс своєї роботи та усвідомлювати значення кожної дії.

А також цей текст не є «сухим» нонфікшном: у книзі є авторка, яка відкрито ділиться своїми помилками та спостереженнями, а також нецензурними жартами, які можуть вразити читача. Наприклад, вона запитує: «Навіщо було кликати на допомогу, якщо самі вирішили себе поховати?»

Ця книжка допоможе вам зрозуміти, що таке особистий бренд, навіщо його розвивати і як вибудовувати. Навчить управляти стейкхолдерами, організовувати ефективні стратегічні сесії, проводити репутаційний аудит, формувати мапу репутаційних ризиків, визначати життєвий цикл кризи.

Сергій Біденко і Ірина Золотаревич не лише надають детальні інструкції та настанови, але й аналізують реальні випадки репутаційного управління. Це дає можливість одразу зрозуміти, як репутація може впливати на бренд — як на його користь, так і на шкоду. Вони також демонструють, які дії можуть викликати більшу реакцію стейкхолдерів, а які, навпаки, допомагають усунути всі сумніви.

Аманда Коулман має понад два десятки років досвіду роботи в поліції Великої Британії на посаді керівника комунікацій, переживши безліч подій, що варіюються від терористичних актів до різноманітних техногенних катастроф.

У цій книзі авторка досліджує всю хронологію кризи — від моменту її початку до роботи з наслідками після завершення бурі. Крім того, вона акцентує увагу на ролі лідерства в умовах кризи, значущості командної співпраці та процесі відновлення довіри.

Читайте також