Аналітичне інтернет-видання

Згідно з дослідженням Інституту масової інформації, найбільш популярні телеграм-канали в Україні прибирають приблизно 13% свого опублікованого матеріалу.

Українські телеграм-канали з мільйонною аудиторією видаляють близько 13% опублікованого контенту. Про це свідчать результати дослідження Інституту масової інформації (ІМІ), яке проводилося з 19 до 25 квітня 2025 року включно.

Як свідчать результати дослідженням, найвищі показники видалення контенту зафіксували у каналі Times of Ukraine (58% контенту, опублікованого в моніторинговий період). Серед лідерів також -- "Инсайдер UA" (28%) та "Всевидящее ОКО" (17%). Натомість "Реальна Війна", "Реальний Київ", "Україна Сейчас" та "Київ ІНФО" видаляли не більш ніж 2-3% публікацій.

У каналах "Труха Україна", "Инсайдер UA", "Україна Online" та "Тризуб" переважна частина видалених матеріалів була пов'язана з інформацією про оголошення або скасування повітряної тривоги, активністю безпілотників чи ракет, вибухами або функціонуванням систем протиповітряної оборони. У інших каналах основна частина видаленого контенту стосувалася різноманітних новинних тем.

Лише в першу годину після публікації видаляють переважну частину контенту в "Україна Сейчас" (прибирає 73,5% таких постів протягом години), "Київ ІНФО" (71,5%), "Тризуб" (73%), "Реальна Війна" (66,5%). Найчастіше дописи стосувалися бойових дій, наслідків російських обстрілів, міжнародної політики чи кримінальних новин.

Натомість у "Реальному Києві" 61,5% видалених постів зникають лише через три доби. На думку експертів ІМІ, частина з таких дописів має ознаки прихованої реклами на користь бізнесів чи політиків, що згодом просто зникає з публічного поля.

В інфографіці представлено видалені пости, які мали контент, до неї не внесено видалених постів, які стосувались оголошення повітряної тривоги або відбою тривоги, руху БпЛА або ракет

"Труха Україна", "Україна Сейчас" та "Телеграмна служба новин" зазвичай видаляють свої публікації протягом 24 годин, тоді як "Times of Ukraine", "Инсайдер UA", "Реальна Війна", "Реальний Київ", "Всевидяще ОКО", "Україна Online", "Тризуб" та "Київ ІНФО" можуть очищати свої стрічки навіть через кілька днів після розміщення матеріалів.

"Видалення публікацій у телеграм-каналах є не випадковим явищем, а частиною продуманої стратегії, в якій адміністратори аналізують реакцію своїх підписників. В залежності від того, як сприймається тема, її можуть або активно розвивати, або прибрати з каналу. Що стосується платних постів, то вони, як правило, залишаються в ефірі лише на кілька днів, після чого зникають, оскільки за правилами конкретних каналів така реклама дозволена лише на обмежений термін," – зазначила медіааналітикиня Яна Машкова.

ІМІ дослідив контент 12 найпопулярніших телеграм-каналів в українському сегменті, за даними Telemertrio, які працюють як новинні канали та мають понад 1 млн підписників: "Труха Україна", Times of Ukraine, "Инсайдер UA", "Реальна Війна", "Реальний Київ", "Україна Сейчас | УС: новини, політика, війна", "Всевидящее ОКО", "Україна Online", "Телеграмна служба новин -- Україна", "Тризуб" та "Київ ІНФО | Новини Україна".

Видалені дописи вдалося витягнути за допомогою сервісу Telemetrio та проаналізувати за допомогою власних роботизованих інструментів.

Читайте також