Незважаючи на низку інцидентів, Ілон Маск має намір наростити частоту запусків Starship.

Замість п'яти на рік, управління FAA дозволило 25 запусків.
Три невдалі орбітальні запуски та одна масштабна аварія під час статичних вогневих випробувань -- статистика проєкту Starship компанії Ілона Маска SpaceX за останній рік. Попри серію невдач, власник компанії заявив у своєму акаунті на X (колишній Twitter), що кількість випробувальних польотів навпаки зросте, пише Space.com.
Ілон Маск повідомив, що тепер інтервали між польотами складатимуть максимум три-чотири тижні. Проте, згідно з дозволом Федерального управління цивільної авіації США (FAA), SpaceX має можливість проводити запуски навіть частіше — кожні два тижні, що дозволяє здійснити до 25 запусків на рік. Нещодавно ж ця аерокосмічна компанія могла виконувати лише п’ять тестових запусків за аналогічний період.
Ця заява викликала змішану реакцію серед експертів у сфері аерокосмічних технологій. Астрофізикиня Сара Вебб з Технологічного університету Свінберна підкреслює, що низка невдач повинна стати стимулом для інженерів переглянути дизайн ракети. У попередніх проектах не спостерігалося такої великої кількості аварій.
Вебб зазначає, що разом із колегами усвідомлюють складність цього проєкту і те, що його не можна безумовно порівнювати з іншими ініціативами. Starship компанії SpaceX — це, по суті, перша багаторазова надважка ракета, призначена для місій на Марс. Проте, навіть з урахуванням цього, кількість невдач викликає занепокоєння і вказує на необхідність подальшого вдосконалення проєкту.
Якщо компанія не перегляне свою політику, суперракети SpaceX продовжать забруднювати навколишнє середовище та використають фінансові ресурси американських платників податків. Хоча SpaceX є приватною компанією, вона отримує значну підтримку з державного бюджету. Конкретні витрати на кожен окремий запуск не розголошуються, але раніше Ілон Маск стверджував, що вони варіюються в межах від 50 до 100 мільйонів доларів.
Останній інцидент, в результаті якого прототип корабля Ship 36 зазнав повного руйнування, спричинив потужний удар, від якого тремтіли вікна і посуд навіть на відстані 50 км від місця події. Гігантська хмара диму та сажі здійнялася в небо, а наслідки для навколишнього середовища наразі ще вивчаються. Невдалий запуск у 2023 році викликав значний поштовх у сусідньому населеному пункті, засипавши його сажою та брудом. Уламки ракети також пошкодили кілька цивільних автомобілів.
Агентство з охорони навколишнього середовища США штрафувало компанію через 14 випадків скидання забруднень у водні шляхи Техасу, де розташований космодром. FAA виступало із заявою стягнути зі SpaceX штраф на кілька сотень тисяч доларів за використання несанкціонованої кімнати керування запуском та низки інших порушень. Ілон Маск зазвичай заперечує звинувачення і намагається уникнути покарання.
Неуспішні запуски, що сталися в січні та березні 2025 року, спричинили падіння уламків. Інші два невдалі запуски в січні та березні цього року також призвели до дощу ракетних залишків над Карибським морем. Це, у свою чергу, вплинуло на сотні комерційних рейсів: деякі з них були перенаправлені, а інші зазнали затримок, щоб забезпечити безпеку пасажирів.
Сара Вебб закликає колег до дискусії, які межі потрібно встановити для випробувань, щоб рухатися до освоєння космосу і водночас не шкодити Землі. Окрім космічних місій, планеті також загрожують космічні війни. НАТО побоюється, що РФ зможе з орбти збивати супутники із застосуванням ядерної зброї.