Санкції ставлять крапку в будь-яких розмовах про відновлення.

Санкції насправді призвели до "знищення" трубопроводів "Північний потік". Окрім цього, Європейський Союз наклав обмеження на один з провідних нафтопереробних заводів Індії, який займається обробкою російської нафти.
Щодо "знищення" "Північного потоку", як зазначає DW, свою думку висловив Бен Маквільямс, науковий співробітник з енергетичної та кліматичної політики в брюссельському аналітичному центрі Bruegel. Він повідомив, що низка підводних вибухів, що сталася у вересні 2022 року, завдала шкоди трубопроводам, проте в Німеччині тривають обговорення можливості їх відновлення.
Ці санкції істотно ускладнюють ситуацію, зазначив він. "Це надзвичайно важливий аспект. Раніше будь-хто міг імпортувати продукцію з "Північного потоку", і ніхто не міг їх зупинити", - підкреслив він у розмові з DW. "Однак тепер введено заборону, що означає, що в будь-якому майбутньому сценарії, незалежно від політичної ситуації, рішення про скасування цієї заборони повинно бути ухвалене на рівні Європейського Союзу і з узгодженням усіх держав-членів."
"Він зазначив, що обмеження на ввезення нафтопродуктів з інших країн, якщо вони виготовлені з російської нафти, також має істотне значення."
Відповідно до цього заходу, ЄС запровадив санкції проти одного з головних нафтопереробних заводів Індії, що переробляють російську нафту.
"Ми вперше встановлюємо реєстр прапорів та найбільший нафтопереробний завод компанії "Роснефть" в Індії", – зазначила головний дипломат Європейського Союзу Кая Каллас. Якоб Кіркегорд, старший науковий співробітник Інституту міжнародної економіки Петерсона (PIIE), висловив припущення, що Росія реалізує більше ніж половину свого нафтового експорту через тіньовий флот.
Які обмеження діють на сьогодні? З грудня 2022 року введено ціновий ліміт у розмірі 60 доларів за барель. Починаючи з 5 лютого 2023 року, це обмеження також поширюється на нафтопродукти.
100 долларов за баррель дизельного топлива; 45 долларов за баррель мазута.
У випадку, якщо Росія прагне реалізувати паливо за ціною, що перевищує встановлений ліміт, танкери, страхові компанії та кредитори не можуть підтримувати такі постачання. Контрольні органи наполягають на тому, щоб компанії проводили детальну перевірку документів, аби підтвердити, що нафта з Росії була придбана за ціною нижчою за 60 доларів за барель.
ЄС і Велика Британія наполягали на зниженні цього ліміту ще з травня 2025 року. Причина в тому, що через падіння світових цін на нафту 60 доларів за барель стали для Кремля досить комфортною і вигідною ціною.
Росія швидко адаптується до санкцій. Один зі способів - це дезінформація західних компаній з боку експортерів, які надають фальшиву інформацію про порти, де насправді відбувається навантаження нафти.
Додатково, Російська Федерація сформувала значний тіньовий флот, призначений для безпосереднього транспортування та реалізації нафти, минаючи встановлену цінову стелю. Цей флот в основному складається зі старих, ненадійних суден, які часто мають проблеми зі страховкою або зовсім не застраховані. Такий підхід не лише дозволяє обходити санкції, але й створює серйозну екологічну небезпеку для планети в цілому.
Проти сотень суден цього тіньового флоту РФ і пов'язаних із ними компаній регулярно запроваджують нові санкції, причому не тільки з боку ЄС. Однак наразі ці обмеження не змогли повністю зупинити реалізацію російської нафти в обхід цінової стелі.