Аналітичне інтернет-видання

Відсутність українських навчальних закладів у Криму стала фактором, що сприяє окупації півострова, - зазначає турецький історик.

Цю інформацію в інтерв'ю для Укрінформу озвучив турецький та кримськотатарський історик, правозахисник і професор Бількентського університету Хакан Киримли.

"В Криму я ніколи не чув українську мову, хіба що по телевізору. До 2014 року в регіоні функціонувала лише одна українська школа на тисячу російських. Це також свідчило про підготовку до окупації", - зазначив Киримли.

Історик наголосив, що російська мова, як за часів колишнього СРСР, так і тепер була та залишається важливим інструментом російського імперіалізму.

"Коли держава навмисно витісняє рідні мови та культури інших народів, використовуючи російську мову для поширення пропаганди і руйнування самоідентичності, це стає проявом імперіалізму", - зазначив Киримли.

Він також підкреслив, що війна виникла не через відсутність російськомовних громад, а внаслідок політики русифікації, що проводиться Росією.

"Відмова від використання російської мови в офіційному та повсякденному житті є важливим етапом у звільненні свідомості. Коли людина регулярно дивиться російськомовні канали та користується російськомовними ресурсами в інтернеті, вона сприймає світ через призму Росії, що є відображенням поглядів Путіна," – підкреслив Киримли.

Згідно з інформацією, наданою Укрінформом, в країнах Європейського Союзу почали впроваджувати уроки української мови в шкільні програми. Міністерство освіти Франції оголосило про запуск пілотного проєкту, який розпочнеться наступного року, що передбачає вивчення української мови як другої іноземної у коледжах та ліцеях. У Польщі також була офіційно затверджена програма для викладання української мови як другої іноземної для учнів 7-8 класів загальноосвітніх шкіл.

Читайте також