Збільшення цін на паливо: доходи, загрози та відповідальність в умовах війни.

18 червня 2025 року світові премії на бензин у Перській затоці сягнули 5,75 дол./бар., за даними Argus Media. Це найвищий рівень із квітня 2023 року, зумовлений обмеженою пропозицією та напруженою ситуацією в Ормузькій протоці.
У світовому масштабі найбільше вигоди отримують постачальники з регіону Близького Сходу, зокрема трейдери з Кувейту, Саудівської Аравії та Об'єднаних Арабських Еміратів, які активно постачають бензин до Азії, Африки та країн Середземномор'я. Окрім того, морські логістичні компанії також спостерігають збільшення прибутків завдяки підвищенню фрахтових ставок і страхових надбавок.
В Україні найбільшу вигоду отримують великі імпортери та мережі АЗС, які мають змогу формувати цінову політику, випереджаючи або затримуючи відображення реальних змін у закупівельних цінах. Це дозволяє їм отримувати додаткову маржу в умовах слабкого державного контролю на тлі війни.
Зростання премій на Близькому Сході є не лише викликом, а й перевіркою зрілості українського ринку пального. Якщо держава не візьме на себе відповідальність у критичних ситуаціях, нинішня обстановка може перетворитися на джерело надприбутків для невеликої групи трейдерів за рахунок звичайних споживачів. Встановлення контролю, забезпечення прозорості та впровадження збалансованої політики є запорукою стабільності в умовах конфлікту.