Російський автомобільний гігант втрачає позиції на ринку перед китайськими виробниками - СЗРУ.

Незважаючи на те, що АвтоВАЗ займає монопольну позицію на внутрішньому ринку і немає серйозних конкурентів, обсяги продажів залишаються на низькому рівні. Експерти вказують на серйозні структурні проблеми, які не отримують належної уваги вже протягом тривалого часу.
АвтоВАЗ, найбільший автомобільний виробник Росії, переживає серйозні труднощі. Незважаючи на значні державні фінансові вливання, компанія змушена скорочувати штат, зменшувати заробітні плати та втрачає своїх дилерів. Обсяги продажів знижуються, нові моделі не користуються попитом, а ринок заповнюється китайськими автомобілями, які витісняють російського виробника навіть на внутрішньому ринку. Цю інформацію повідомила Служба зовнішньої розвідки України.
У літній період компанія відкрито визнала серйозність існуючих труднощів. На підприємстві розпочалися масштабні звільнення, а зарплати були знижені з 120 до 45 тисяч рублів. Працівників змусили підписати відмову від премій та надбавок, щоб зменшити витрати. Декілька заводів перейшли на чотириденний робочий тиждень, а виробничі обсяги зменшилися через різке зниження попиту.
Як зазначається, модель E-Largus виявилася повним провалом - її продажі надзвичайно низькі, а склади дилерів переповнені нереалізованими автомобілями. Не краща ситуація з другим поколінням Lada Vesta - численні збої в рульовому механізмі вже призвели до травмувань водіїв, а Національний автомобільний союз вимагає масштабної перевірки діяльності заводу.
Незважаючи на те, що компанія займає монопольну позицію на внутрішньому ринку і не має конкурентів, обсяги продажів залишаються незмінними. Експерти вказують на серйозні структурні проблеми, які вже багато років залишаються поза увагою керівництва.
Втім, орім внутрішніх проблем, на ситуацію впливає й зовнішній чинник - засилля китайських автомобілів. За минулі два роки російський авторинок фактично заполонили китайські бренди, які пропонують технічно сучасніші та надійніші моделі. Їхня частка на ринку перевищує половину всіх нових продажів, а дилери дедалі частіше відмовляються співпрацювати з російськими виробниками, обираючи вигідніші контракти з китайськими партнерами. Це призводить до стагнації автомобільного ринку РФ.
На фоні економічного спаду "АвтоВАЗ" ініціював нову програму, яка вже викликала невдоволення серед партнерів-дилерів. Виробник автомобілів вимагає від усіх офіційних дилерів укласти угоду на монтаж системи відеоспостереження з підрядником, обраним самим автовиробником.
"За словами представників відомства, кожному дилеру необхідно встановити приблизно 12 камер для відеонагляду. Річні витрати на обслуговування однієї камери складають 45 тисяч рублів. У загальному підрахунку для всієї мережі це становить близько півмільярда рублів на рік."
Найбільше занепокоєння викликає вимога забезпечити АвтоВАЗу безперервний доступ до відеокамер, розташованих у приміщеннях офіційних дилерів, які є незалежними підприємствами. Партнери сприймають це як серйозне порушення комерційної свободи та основоположних принципів ринкової економіки.
Офіційні представники заводу зазначають, що це необхідно для вивчення клієнтського потоку та оцінки задоволеності споживачів. Однак дилери стверджують, що насправді йдеться про цифровий моніторинг.
Експерти застерігають, що подібна стратегія лише загострить напруженість між виробниками та дистриб'юторами, а також додатково знизить рівень довіри до бренду в умовах, коли без міжнародних партнерів місцевий ринок не в змозі розробити інноваційну продукцію самостійно і залежить від фінансування з боку держави.
Як ми вже писали, ринок нових автомобілів у Росії за перше півріччя скоротився на 26,3% - до 530 375 машин. Натомість продажі нових люксових авто зросли на 19% - з січня по червень у країні було продано 320 таких машин.
Лідером у сегменті преміум-класу стала компанія Rolls-Royce, яка реалізувала 100 автомобілів, що на 56% перевищує продажі за аналогічний період минулого року. Її частка на ринку складає 31%. На другій позиції опинився Bentley з 90 проданими автомобілями, що на 4% більше, ніж раніше. Далі йдуть Lamborghini з 72 автомобілями (-5%), Ferrari, які реалізували 43 авто (+115%), Aston Martin з 11 машинами (+83%) та Maserati, що продали лише 4 автомобілі (-75%).
"Автомобілі в обмін на зерно": журналісти виявили інформацію про бартерну угоду між Росією та Китаєм.